GEP0433 English for Specific Purposes IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0433 Özel Amaçlı İngilizce II Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere, kendi konu alanlarında araştırma yapmaları ve kapsamlı bir yazı yazmaları için gerekli becerileri kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler
1. bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etmek
2. karmaşık cümle yapıları ve akademik ifadeler kullanmak
3.Öğrenci özerkliğini gösterecek
4.Hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kuracak
5.Akademik topluluğun kurallarını tanıyacak
6.Kendi konu alanlarında kapsamlı bir yazı üretecek

Dersin İçeriği

CEFR C Seviyesi tanımına dayalı ESP dil becerileri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: ders anlatımı, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Dönemlik ders planında yazılıdır.
2) Genişletilmiş yazma ve araştırmaya giriş
3) Odaklanma geliştirmek Dönemlik ders planında yazılıdır.
4) Fikirlerinizi desteklemek için kanıt kullanma Dönemlik ders planında yazılıdır.
5) Projenizi yapılandırma ve bilgi bulma
6) Projenizdeki bilgilere başvurma Dönemlik ders planında yazılıdır.
7) Projenizi geliştirin Dönemlik ders planında yazılıdır.
8) Ara Sınav Haftası
9) Girişler ve Sonuçlar Dönemlik ders planında yazılıdır.
10) Tanımlamalar Dönemlik ders planında yazılıdır.
11) Veri ve çizimleri dahil etme
12) Yazılı çalışmanızı düzenleme Dönemlik ders planında yazılıdır.
13) Konferans sunumlarına hazırlanma Dönemlik ders planında yazılıdır.
14) Konferans sunumları Dönemlik ders planında yazılıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Compiled Materials, OUP and CUP materials, and Internet sources
Diğer Kaynaklar: Stated in the syllabus.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 4
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 3
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 4
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 2
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 3