Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş |
|
2) |
Kelime ve anlam |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
3) |
Kollakasyon-Eşdizimlilik |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) |
Akademik yazımda kurallar |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) |
Temel akademik kelime bilgisi |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) |
Akademik metinlerin yapısı |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) |
Özü okumak: Göz gezdirme, tarama ve dikkatli okuma |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Eleştirel okuma, kenar notları alma |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) |
Gerçek ve görüş |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) |
Mantıksal yanılgılar |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) |
Araştırma sürecine genel bakış |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) |
Başka kelimelerle ifade etme- |
Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) |
Özetleme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. |
|
3) |
Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
4) |
İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. |
|
5) |
Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
6) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
7) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
8) |
İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
9) |
İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
10) |
İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
11) |
Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
12) |
Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
14) |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
5 |
15) |
Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
5 |
17) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|