FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ALD5019 | Çocuk Sağlığı ve Bakım | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini destekleyecek sağlık ve bakım uygulamalarını tanımak; aile danışmanlarının bu alandaki bilgi ve becerilerini artırmaktır. Öğrenciler, çocuk sağlığının temel ilkeleri, çocukluk döneminde sık karşılaşılan sağlık sorunları, beslenme, hijyen, güvenlik ve aile destek sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çocuk sağlığının temel ilkelerini açıklar. Bebeklikten ergenliğe kadar gelişim dönemlerini tanımlar. Sık karşılaşılan çocuk hastalıklarını tanır ve önleme yollarını açıklar. Sağlıklı beslenme ilkelerini çocuk gelişimiyle ilişkilendirir. Ailelerin hijyen ve bakım konularında bilinçlendirilmesini sağlar. Çocuklarda kazalardan korunma yollarını açıklar. Aşı takvimi ve bağışıklık sistemini değerlendirir. Ruh sağlığı ve erken müdahale ilkelerini tanımlar. Çocuk istismarı ve ihmali konularında farkındalık kazanır. Aile içi bakım rollerinin çocuk sağlığına etkisini tartışır. Özel gereksinimli çocukların sağlık ve bakım ihtiyaçlarını tanımlar. Aile danışmanlığında çocuk sağlığına bütüncül bir bakış geliştirir. |
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme -Okuma -Anlatım -Tartışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk sağlığına giriş | |
2) | Çocuk gelişimi ve sağlık ilişkisi | |
3) | Sık görülen çocuk hastalıkları | |
4) | Beslenme ve büyüme | |
5) | Hijyen ve çocuk sağlığı | |
6) | Ailelerin bakım rolleri | |
8) | Vize | |
9) | Çocuk kazalarının önlenmesi, Ruh sağlığı ve erken müdahale | |
10) | Çocuk istismarı ve ihmali | |
11) | Özel gereksinimli çocukların bakımı | |
12) | Çocuk sağlığında kültürel faktörler | |
13) | Aile danışmanlığında çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Berk, L. E. (2022). Infants, children, and adolescents (9th ed.). Pearson. Marcdante, K., & Kliegman, R. M. (2022). Nelson essentials of pediatrics (9th ed.). Elsevier. World Health Organization. (2018). Caring for children: A guide for parents and caregivers. WHO. Sağlık Bakanlığı. (2019). Çocuk sağlığı izlemleri rehberi. Ankara: Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. Akman, B., & Ünüvar, P. (Eds.). (2021). Erken çocuklukta sağlık ve bakım. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 205 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |