OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2030 | Erken Çocuklukta Dil ve Öğretim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek 2. İletişim için ortam oluşturmak 3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme 4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar 5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek 6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan 7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma 8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi 9. Sınıfta kültürü deneyimlemek 10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek 11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek 12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı 13. Dili hayata geçirmek 14. Dil ve teknoloji 15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenciler sinifin sonunda bu amaclar yapabilecekler. 1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek 2. İletişim için ortam oluşturmak 3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme 4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar 5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek 6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan 7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma 8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi 9. Sınıfta kültürü deneyimlemek 10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek 11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek 12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı 13. Dili hayata geçirmek 14. Dil ve teknoloji 15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama |
Ders Tanımı Dersin ana konusu küçük çocuklara ingilizce öğretmeye dair teori ve pratiğin tanıtılmasıdır. Ders esnasında öğrenciler özellikle küçük çocuklar için tasarlanmış olan ve dil öğrenimini destekleyen çeşitli etkinliklerde bulunacaklardır. Bu etkinliklerin bazıları şarkı, tezahürat/slogan, şiir, tekerleme, parmak oyunları ve hikaye anlatmayı içermektedir. Anlamlı bir bağlam içerisinde yabancı dil öğretmeye dair değişik yaklaşımları tartışacağız. Öğrenciler dil öğrenimini anlaşılır kılma ve dil öğrenmede risk almayı teşvik edici tekniklere dair paylaşımlarda bulunacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Curtain, Helen, I., and Pesola, Carol, A. (2010). Languages and Children: Making the Match, New Languages for YOung Learners, Grades K-8 4/E. Pearson: New York, New York. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |