ELT4006 American LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4006 Amerikan Edebiyatı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1. Öğrenciler; Realizm, Modernizm ve Post-modernizm etkileriyle birlikte 19. yüzyıl Amerikan Edebiyatından itibaren hikayenin gelişimini tanımlayabilirler.
2. Öğrenciler; her yazarın yazındaki amaç ve kullanımına göre biçemin nasıl değiştiğini fark edip analiz edebilirler.
3. Öğrenciler; geçerli edebi terimleri, akımları, eğilimleri, türleri ve metnin genel yapısını bilirler.
4. Öğrenciler edebi analiz yazabilirler.
5. Öğrenciler; sınıfta tartışılan metinleri yorumlar, değerlendirir ve karşılaştırabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Her yazarın amaç ve kullanımına göre biçemin değişimini görmek

2. Yazarın kısa hikaye türüne yaklaşımını belirlemek

Dersin İçeriği

Bu ders, 19. yuzyıl Amerikan Edebiyatını Realizm, Modernizm, ve post-modernizmin Amerikadaki etkilerinin kısa hikaye edebi metin turunde gelişiminin incelenmesini kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Hawthorne “Young Goodman Brown” p.639-48; Poe “Fall of the House of Usher” and “The Philosophy of Composition” p.1264-77, 1659-60
3) Hawthorne “The Birthmark” p.648-660; Poe “The Purloined Letter” p.1278-90
4) Melville “Bartleby, the Scrivener” p.1085-1111
5) Clemens (i.e. Twain) “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County” and “The Invalid’s Story” p.300-9
6) Tolstoy “The Death of Ivan Ilych” p.1452-91 9 Chopin “The Story of an Hour” p.297-9; Gilman “The Yellow Wallpaper” p.597-608
7) Crane “The Open Boat” p.379-396 Cather “Paul’s Case” p.235-49
8) Conrad “Heart of Darkness” p.310-333 Conrad “Heart of Darkness” p.333-70
9) Arasınav
10) Joyce “The Dead” p.755-84; Woolf “Kew Gardens” 1603-8 Faulkner “A Rose for Emily” and “Barn Burning” p.520-7, 535-47
11) Hemingway “Hills Like White Elephants” p.661-665 (extra credit for finding and reading “A Clean Well-Lighted Place”)
12) Baldwin “Sonny’s Blues” p.37-59 and Hurston “The Conscience of the Court” p.682-92 Carver “Cathedral” p.206-216
13) Bradbury “The Veldt” p.155-65; Le Guinn “The Ones Who Walk Away from Omelas” p.862-6 O’Connor “Good Country People” p.1212-26
14) Walker “Everyday Use” p.1512-8; Kincaid “Girl” p.828-9 Garcia Marquez “The Handsomest Drowned Man in the World” p.585-9
15) Danticat “A Wall of Fire Rising” p.417-28

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition
Diğer Kaynaklar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Derse Özgü Staj 4 12 48
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.