LOG3632 Supply Chain and Global Logistics ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3632 Tedarik Zinciri ve Küresel Lojistik Yönetimi Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ TURGUT
Prof. Dr. SELİM ZAİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir sistem olarak tedarik zinciri, entegrasyon, performans ölçütleri, internet ve bilgi teknolojisinin rolü, tedarikçi seçimi, çok kademeli envanter, depo ve fabrika yerleşimi, üretim/envanter, yerleşim/envanter ve yerleşim/rota için bütünleşik modeller, ürün kurtarma için tedarik zincirleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Dersin kapsamı içerisinde; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

1. Tedarik Zinciri Kavramı

2. Tedarik Zincir Ağının Dizaynı

3. Talep Planlama, Tahminleme Metodları

4. Tedarikçi Seçimi

5. Stok ve Malzeme Yönetimi

6. Lojistik Yönetimi ve Stratejileri

7. Planlama Yönetimi ve Stratejileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Lojistik ve Rekabet Stratejisi
2) Lojistik ve Müşteri Değeri
3) Lojistik Maliyetlerinin ve Performansının Ölçümü
4) Hızlı Tedarik Zinciri Tasarımı
5) Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi
6) Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi
7) Küresel Boru-hattı Yönetimi
8) Küresel Boru-hattı Yönetimi
9) Ağ ve İlişki Yönetimi
10) Ağ ve İlişki Yönetimi
11) Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı
12) Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Supply Chain Management: by S. Chopra and P. Meindl, 4th ed. 2010, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies by Simchi Levi, Kaminsky, Simchi Levi, 3rd ed. 2008, McGraw-Hill.

Logistics and Supply Chain Management by Martin Christoper, 2004.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 8 50
Final 8 60
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.