İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3632 | Tedarik Zinciri ve Küresel Lojistik Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ TURGUT Prof. Dr. SELİM ZAİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, uluslararası tedarik zinciri ve tesis planlama operasyonlarının yönetimiyle ilgili iş süreçlerinde karar almayı etkileyen faktörleri değerlendirmek ve iş stratejilerini değerlendirerek pratik sonuçlar çıkarmaktır. Bu ders kapsamında kaynak ve kapasite yönetimi, stratejik ittifaklar, risk ve kalite yönetimi, satın alma yönetimi, stok yönetimi, dağıtım yönetimi, depo yönetimi, lojistik yönetimi ele alınmaktadır. Bu şekilde, öğrenciler pazar yerini, dağıtım ağını, üretim sürecini ve satın alma faaliyetini müşterilere daha yüksek seviyelerde ve daha düşük toplam maliyetlerle hizmet etmek için nasıl birbirine bağlayacaklarını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir: -Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminin temel işlevlerini ve dinamiklerini incelemek. -Alıcı-tedarikçi ilişkilerinde entegrasyon, koordinasyon ve işbirliğinin önemini kavramak ve uygulamak. -Stok ve depo iş süreçlerini planlamak. -Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminde karar alma yollarını belirlemek. -Lojistik yeteneklerinin ve tedarik zinciri mükemmelliğinin şirketlerin rekabet avantajı elde etmelerine nasıl yardımcı olabileceğini analiz etmek. Ayrıca lojistik ve finansal performans arasındaki ilişkiye de bakacaktır. -Tedarik zinciri aracılığıyla hangi müşteri değerinin yaratılabileceğini ve sunulabileceğini açıklamak. Tema, talep odaklı ve duyarlı tedarik zinciri stratejileri olacaktır. -Çevik tedarik zinciri kavramını ve çevik paradigmanın yapı taşlarını tartışmak. -Değer katmayan zamanın boru hattından nasıl kaldırılabileceğinin araştırılması da dahil olmak üzere zaman sıkıştırmasını analiz etmek. -Tedarik zinciri riski ve kırılganlığı fikirlerini incelemek ve tedarik zinciri dayanıklılığının nasıl iyileştirilebileceğini keşfetmek. -Tedarik zinciri entegrasyonunun gerçeğe dönüşmesi için gerekli olan temel iş dönüşümlerini inceleyin. |
Bu ders, aşağıdaki açılardan program yeterliliklerine katkıda bulunur: - Sorunları doğru bir şekilde belirleme ve doğru soruları sorabilme. - Sorunları çözme ve sorunlarla başa çıkmada analitik yaklaşım kullanma becerisine sahip olma. - İş süreçlerini belirleyebilme ve bunları lojistik sisteminde üretkenliği artırmak için kullanabilme. - Lisansüstü eğitime tam olarak hazır olma. - Bilgi ve İletişim Teknolojileri'ndeki (BİT) yeni gelişmelerin farkında olma ve bunları lojistik yönetiminde etkili bir şekilde kullanabilme. - Bölgesel ve uluslararası düzeyde düşünme ve hareket etme. - Küreselleşmenin taleplerini ve özel sorularını anlama. - Hem iletişim hem de akademik amaçlar için en az bir yabancı dili kullanabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi ve Beklentiler | |
2) | Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçleri | Topic 1 |
3) | İş Stratejileri | Topic 2 |
4) | Lokasyon Seçim Kriterleri | Topic 3 |
5) | Ürün, Proses ve Program Tasarımı | Topic 4 |
6) | Kapasite Planlaması | Topic 5 |
7) | Risk ve Kalite Yönetimi | Topic 6 |
8) | Vize | |
9) | Stok Yönetimi | Topic 7 |
10) | Depo Yönetimi | Topic 8 |
11) | Satınalma ve Tedarikçi Değerlendirmesi | Topic 9 |
12) | Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığı İşletmeleri | Topic 10 |
13) | Deniz ve Havayolu Taşımacılığı Operasyonları | Topic 11 |
14) | Sürdürülebilirlik | Topic 12 |
Ders Notları / Kitaplar: | Books/Kitaplar: 1. Joel D. Wisner, Keah-Choon Tan, G. Keong Leong, Principles of Supply Chain Management: A Balanced Approach, South-Western 2.Sunil Chopra & Peter Meindl “Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation”, Pearson. 2. Regina M. Samson, “Supply Chain Management Theories, Activities / Functions and Problems”, Nova. 3. Martin Christopher, Logistics and Supply Chain Management Creating Value-Adding Networks, Prentice Hall. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you can not access any material, please contact me/Diğer zorunlu okumalar Itslearning aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |