LOG3211 Personal Selling and Sales ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3211 Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Günümüz dünyasında şirketler yalnızca ürün satmakla kalmaz, aynı zamanda tedarik zinciri aracılığıyla katma değer de sağlamalıdır. Bu, yalnızca dağıtım sistemindeki bir sonraki bağlantıyı tatmin etmekle kalmayıp aynı zamanda son kullanıcının karmaşık ihtiyaçlarını da karşılamak gerektiği anlamına gelir. Bu ihtiyaçlar teknik, operasyonel veya finansal olabilir. Bu, yalnızca satış ve dağıtım sistemi aracılığıyla verimliliği artırmaya yönelik artan vurguyla değil, aynı zamanda maliyetlerin azalmasıyla da sonuçlanmıştır. Diğer tüm pazarlama programları gibi, satış ve dağıtım faaliyetleri de paraya mal olur.

Satış odaklı ekonomi, daha profesyonel ve müşteri odaklı bir satış tutumu gerektirir. Bu da satış stratejilerini ve becerilerini daha sistematik bir şekilde öğrenmeyi ve öğretmeyi gerektirir.

Teknoloji, internetin gelişmesiyle satış işinin karakterini değiştirmiş olsa da, yine de insan etkileşimi, tüm pazarlama faaliyetlerinin temeli olan iletişim için en güçlü araçtır. Müşterilerini kilitlemek ve müşterilerin daha fazla seçeneğe ve daha az geçiş maliyetine sahip olduğu zamanlarda üstün değer yaratmak ve sunmak için, satış elemanları müşterileriyle uzun vadeli, stratejik ilişkiler kurmak için ortaklık tarzı bir satış benimsiyorlar. Bu uzun vadeli ilişkilere sahip olmak önemlidir, çünkü şirketler için yeni müşteriler edinmektense mevcut müşterileri elde tutmak daha karlıdır.

Günümüzün son derece rekabetçi iş ortamında ortaklık tarzı bir satışın temel rolü, bu kurs boyunca ortak bir temadır.

Genel Satış Bilgisi, şunları kabul ederek oluşturulacaktır:
- Pazarlama ekonomisinde satışın etkileri ve faydaları.
- Bir satış sunumunun adımlarını ve hedeflerini nasıl uyarlayıp hazırlayacağınız.
- Ürün ve/veya hizmetinizin açıklaması ve gösterileri.
- Çeşitli iletişim tarzları ve olumlu bir öz imajın önemi.
- Zaman yönetimi tekniklerinin satış sanatına uygulanması.
- Satışta etik uygulamalar.
- Teknolojinin kişisel satışa entegrasyonu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
-Pazarlama ekonomisinde satışın etkilerini ve faydalarını kavramak.
-Bir satış sunumunun adımlarını ve hedeflerini uyarlayın ve hazırlamak.
-Ürün ve/veya hizmetini açıklayın ve göstermek.
-Çeşitli iletişim stillerini ve olumlu bir öz imajın önemini fark etmek.
-Satış sanatına zaman yönetimi tekniklerini uygulamak.
-Satışta etik uygulamaları değerlendirin ve uygulamak.
-Teknolojinin kişisel satışa entegrasyonunu takdir etmek.

Dersin İçeriği

Birçok işletmeden işletmeye etkileşim ve perakende işletmeleri, iş geliştirmelerinin bir parçası olarak satışı aktif olarak kullanır. Bu nedenle, bu kurs satış ve dağıtımda yer alacak herhangi bir kişi için gerekli olacaktır. Bu kurs, programın amacına dahil olan faaliyetler ve süreçler bu kurs tarafından destekleneceğinden Lojistik Yönetimi programına katkıda bulunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve bu dersin şartları üzerinde anlaşmak için müfredatın gözden geçirilmesi Değerlendirme konusunda anlaşın ve önerileri dinleyin.
2) Kişisel Satış Felsefesi Geliştirme Bölüm 1 ve 2 1&2. bölümleri çevrimiçi olarak okuyun (ders öncesi) 1-2 sınavları
3) Bir İlişki Stratejisi Geliştirme Bölüm 3&4 3&4. bölümü oku 3-4. sınavlar çevrimiçi (ders öncesi)
4) İletişim Stilleri Bölüm 5 Bölüm 5'i oku sınav 5 çevrimiçi (ders öncesi)
5) Proje Hakkında Soruların Cevaplanması Sorular Hazırlayın Röportaj yapacağınız kişiyi bulun ve onaylanması için rapor verin
6) Bir Ürün Stratejisi Geliştirme Bölüm 6&7 6&7. bölümü oku 6-7. Sınavlar çevrimiçi (ders öncesi)
7) Bir Ürün Stratejisi Geliştirme Bölüm 6&7 6&7. bölümü oku 6-7. Sınavlar çevrimiçi (ders öncesi)
8) Vize Haftası
9) Müşteri Stratejisi Geliştirme Bölüm 8&9 8&9. bölümü oku 8-9. sınavlar çevrimiçi (ders öncesi)
10) Bir Sunum Stratejisi Geliştirme Bölüm 10 ve 11 10&11. bölümü oku 10-11. testler çevrimiçi (ders öncesi)
11) Bir Sunum Stratejisi Geliştirme II Bölüm 12&13 12&13. bölümü oku 12-13. sınavlar çevrimiçi (ders öncesi)
12) Bir Sunum Stratejisi Geliştirme III Bölüm 14 ve 15 14 ve 15. bölümü oku sınavlar 14 -15çevrimiçi (ders öncesi)
13) Kendini ve Başkalarını Yönetmek Bölüm 16 16. bölümü oku 16. sınav çevrimiçi (ders öncesi)
14) Satış Yönetimi 17. Bölüm 17. bölümü oku 17. sınav çevrimiçi (ders öncesi)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerald L. Manning, Michael Ahearne, Barry Reece (2015). Selling Today: Partnering to Create Value, Global Edition, 13/Ed. Pearson
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 10 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 10 1 10
Ara Sınavlar 1 21 21
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek