BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini tanımlamak. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlamak. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlamak. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açıklamak. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlamak. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlamak. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlamak. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlamak. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini belirtebilir. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayabilir. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açılayabilir. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlayabilir. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlayabilir. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilir. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlayabilir. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklayabilir. |
1. HAFTA: Introduction & Meeting 2. HAFTA: Human Biology, Science and Society 3. HAFTA: The Chemistry of Living Things 4. HAFTA: Overview, Structure and Function of Cells 5. HAFTA: DNA and Chromosomes 6. HAFTA: DNA Replication 7. HAFTA: Cell Reproduction and Differentiation 8. HAFTA: Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation 9. HAFTA: Genetics and Inheritance 10. HAFTA: Human Development 11. HAFTA: From Cells to Organ Systems 12. HAFTA: Stem Cells 13. HAFTA: DNA Technology and Genetic Engineering 14. HAFTA: Evolution and Ecosystems |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction & Meeting | |
2) | Human Biology, Science and Society | Ders notları |
3) | The Chemistry of Living Things | Ders notları |
4) | Overview, Structure and Function of Cells | Ders notları |
5) | DNA and Chromosomes | Ders notları |
6) | DNA Replication | Ders notları |
7) | Cell Reproduction and Differentiation | Ders notları |
8) | Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation | Ders notları |
9) | Genetics and Inheritance | Ders notları |
10) | Human Development | Ders notları |
11) | From Cells to Organ Systems | Ders notları |
12) | Stem Cells | Ders notları |
13) | DNA Technology and Genetic Engineering | Ders notları |
14) | Evolution, Ecosystems | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael D. Johnson "Human Biology, Concepts and Current Issues" 8th edition, Pearson, 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |