HUKUK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak - Temel yaşam birimlerini tanıtmak - Hücrenin yapısını tanımlamak - Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak. - Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız. 2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA), karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayın. 4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız. 5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar. |
1. HAFTA: What is “cell”? by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 2. HAFTA: Cellular Organels by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 3. HAFTA: Cell Division & Cell Death by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 7. HAFTA: Mid-Exam 8. HAFTA: Nutrition and GIS System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 9. HAFTA: Circulation &Respiratory System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 10. HAFTA: Nervous System &Senses by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 11. HAFTA: Reproductive System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 12. HAFTA: Introduction to Human Development by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 13. HAFTA: Stem Cells by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 14. HAFTA: Final Exam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum | |
2) | Hücreye Genel Bakış | Ders notları |
3) | Hücrenin Organelleri | Ders Notları |
4) | Hücrenin yapısı ve fonksiyonları | |
5) | DNA ve kromozom | |
6) | DNA replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre bölünmesi ve başkalaşımı | |
8) | Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı | Ders notları |
9) | Genetik ve kalıtım | |
10) | İnsan embriyogenezi | |
11) | Hücrelerden organlara | |
12) | Kök hücreye giriş | |
13) | Ekosistem ve Popülasyon | |
14) | Evrim ve hayatın başlangıcı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017. 2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition, ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |
2) | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |
3) | Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | |
4) | Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | |
7) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | |
8) | Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | |
11) | Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | |
12) | Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | |
13) | Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir. | |
14) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | |
15) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
16) | Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |
17) | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | |
18) | Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |