YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini tanımlamak. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlamak. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlamak. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açıklamak. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlamak. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlamak. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlamak. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlamak. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini belirtebilir. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayabilir. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açılayabilir. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlayabilir. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlayabilir. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilir. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlayabilir. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklayabilir. |
1. HAFTA: Introduction & Meeting 2. HAFTA: Human Biology, Science and Society 3. HAFTA: The Chemistry of Living Things 4. HAFTA: Overview, Structure and Function of Cells 5. HAFTA: DNA and Chromosomes 6. HAFTA: DNA Replication 7. HAFTA: Cell Reproduction and Differentiation 8. HAFTA: Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation 9. HAFTA: Genetics and Inheritance 10. HAFTA: Human Development 11. HAFTA: From Cells to Organ Systems 12. HAFTA: Stem Cells 13. HAFTA: DNA Technology and Genetic Engineering 14. HAFTA: Evolution and Ecosystems |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction & Meeting | |
2) | Human Biology, Science and Society | Ders notları |
3) | The Chemistry of Living Things | Ders notları |
4) | Overview, Structure and Function of Cells | Ders notları |
5) | DNA and Chromosomes | Ders notları |
6) | DNA Replication | Ders notları |
7) | Cell Reproduction and Differentiation | Ders notları |
8) | Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation | Ders notları |
9) | Genetics and Inheritance | Ders notları |
10) | Human Development | Ders notları |
11) | From Cells to Organ Systems | Ders notları |
12) | Stem Cells | Ders notları |
13) | DNA Technology and Genetic Engineering | Ders notları |
14) | Evolution, Ecosystems | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael D. Johnson "Human Biology, Concepts and Current Issues" 8th edition, Pearson, 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |