İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2007 | Çocukla İletişim | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Okul Öncesi Eğitim Kurumları |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin ; çocukla ve aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilmesidir. Ders kapsamında çocuk ve aile ile iletişim, etkili iletişim teknikleri, özel gereksinimli çocukların aileleri ile iletişim, iş hayatında iletişim yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, bu ders sonunda; 1. Çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir, 2. Aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir, 3. İşyerinde etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olabilecektir, 4. Yaşadığı iletişim problemlerini en aza indirebilecektir, 5. Çocukla, aile ile ve işyerinde yaşadığı problemlerle başa çıkma stratejileri geliştirebilecektir. |
Bu ders kapsamında; iletişimin tanımı ve kapsamı, iletişimin amacı ve önemi, doğru iletişim, empati, çocuk ile iletişim, aile ile iletişim, iletişim problemleri, iletişim engelleri ile başa çıkma stratejileri ve örgütsel iletişim yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır |
2) | İletişim kavramının tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) | İletişimin önemi ve amacı | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
4) | İletişim türleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) | Empati ve sempati | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
6) | Çocukla iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) | Çocukla iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) | Ara sınav | |
9) | Aile ile iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) | Aile ile iletişim | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
11) | Örgütsel iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) | Örgütsel iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) | İletişim engelleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) | İletişim engelleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Navaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun, Sistem Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Üstün Dökmen, 2008, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |