CGL2012 Özel Eğitimde Uygulamalar IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2012 Özel Eğitimde Uygulamalar II Bahar 0 6 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
Dersin Amacı: Bu dersin amacı kaynaştırma eğitimi veren, özel gereksinimli çocuklar için eğitim veren özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çocukların ilgi ve gereksinimlerine göre verilen etkinlikleri planlamak ve uygulamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler,özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikleri planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, özel gereksinimli çocuklara yönelik hazırlanan duygusal ve bilişsel etkinlikler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlem Staj yapılan kurum ile ilgili kaynaklar incelenir.
2) Gözlem Kurum ile ilgili bilgiler incelenir.
3) Farklı özel gereksinim gruplarına yönelik gözlem Konu ile ilgili literatür incelenir.
4) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literature taraması yapılır.
5) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlanır ve uygulanır. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Bilişsel gelişime yönelik etkinlikler hazırlanır ve uygulanır. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Duygusal gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Duygusal gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Duygusal gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Özbakım becerilerine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Özbakım becerilerine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
14) Özbakım becerilerine yönelik etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması Konu ile ilgili literatür taraması yapılır

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BİREYSELLEŞTİRİMİŞ EĞİTİM PROGRAMI, Mehmet Özyürek, Kök yayınları
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik dergiler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Derse Özgü Staj 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 84
Derse Özgü Staj 14 65
Ara Sınavlar 1 1
Rapor Teslimi 14 48
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 3
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 3
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 3
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 3
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 5
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 3
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 3
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 3
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3