CGL2002 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında UygulamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2002 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama Güz 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA ÖZDİNÇ KATER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anaokulu ve Kreşler.
Dersin Amacı: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama dersinin amacı öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yaparak alan ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin birleştirilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi sahibi olacak,
2. Okul öncesi eğitim kurumlarında planlama yapabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders; okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama, günlük ve aylık plan hazırlama, hazırlanmış etkinlikleri uygulama gibi konuları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlem Staj yapılacak anaokuluna ilişkin kaynaklar incelenir.
2) Gözlem Okul öncesi eğitim kurumuna ilişkin bilgiler incelenir.
3) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama Konu ile ilgili literatür incelenir.
4) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür incelenir.
5) Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Matematik etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Drama etkinliği hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Müzik etkinliği hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bugün Ne Yapalım? Ceren Kapusuz, Ya-Pa Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik dergiler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Derse Özgü Staj 10 % 50
Rapor Teslimi 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 14 32
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 5
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 5
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 5
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 5
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 5
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 5
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 5
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 5
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 5