CGL1005 Okul Öncesi Eğitime GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1005 Okul Öncesi Eğitime Giriş Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler ;
1. Okul Öncesi Eğitim Programına ve Planlarına Hakim Olacak,
2. Okul Öncesi Eğitim Alan Derslerinde Kullanılacak Temel Etkinlik Bilgilerine Sahip Olacaklardır.

Dersin İçeriği

Okul Öncesi Eğitime Giriş Dersinde Okul Öncesi Eğitimin Önemi, Amacı, İlkeleri, Tarihçesi, Okul Öncesi Eğitimde Personel, Okul Öncesi Eğitimde Fiziki Şartlar, Okul Öncesi Eğitim Programı ve Planı, Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler, Dünyada Uygulanan Alternatif Okul Öncesi Eğitim Programları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okul Öncesi Eğitimin Tarihçesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Okul Öncesi Eğitimin Tarihçesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Okul Öncesi Eğitimin Önemi, Amacı, İlkeleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Okul Öncesi Eğitimde Personel Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Okul Öncesi Eğitimde Fiziki Şartlar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
7) Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
11) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
12) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Dünyada Uygulanan Alternatif Okul Öncesi Eğitim Programları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Ayla Oktay, Epsilon Yayınları: 1999.
Diğer Kaynaklar: Konu ile ilgili internet yayınları ve akademik yayınlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 7 13
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 5
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 4
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 4
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 4
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 2
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 5
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 4
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 4
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3