CGL1003 Özel Eğitim IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1003 Özel Eğitim I Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim kurumları
Dersin Amacı: Özel Eğitim 1 dersinin amacı öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliğini kazandırmaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Özel gereksimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.

2. Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlik planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini, görme engelliler, işitme engelliler ve bedensel engelliler ile bu bireylere yönelik eğitim programları oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
2) ÖZEL EĞİTİMİN GENEL AMACI ÖZEL EĞİTİMİN ÖNEMİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
3) ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) ÖZEL EĞİTİM ALANINI SINIFLANDIRMA, YAYGINLIK ORANLARI Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA GÖRME ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) iŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA İŞİTME ENGELLİLİK NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hoca tarafından hazırlanacak.
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Uygulama 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Arazi Çalışması 9 3 27
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 6 3 18
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 3
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 3
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 3
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 5
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 1
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 2
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 1
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3