OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Davranış Bilimleri dersi ile öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini; kişilik, kültür vb. etkenlerin davranışa etkisini; iletişim ve iletişimin önemini kavramasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal ortamda ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramları bilir.
3. İnsanların öğrenme, güdülenme ve algılama gibi süreçlerinin nasıl işlediğini bilir.
4. Kişisel özellikler açısından insanlar arası benzerlikler ve farklılıkları bilir.
5. Kültür, kültürel farklılıklar, stres ve bunların davranışa etkisi konularında bilgi sahibidir.
6. İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; davranışlar ve temelleri, motivasyon, tutumlar, inançlar, değerler ve davranış etkileri, algı ve atfetme süreçleri, öğrenme, kişilik, kültür, gruplar ve grup davranışları, liderlik, stres yönetimi ve iletişim kavramı konuları incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranışlar ve Biyolojik Temelleri.
3) Güdüler ve Güdülenme
4) Tutumlar ve Davranışlar
5) Algı ve Algılama
6) Yükleme (Atfetme)
7) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
8) Kişilik ve Kişilik Kuramları
9) İnançlar ve Değerler
10) Kültür ve Davranış
11) Gruplar ve Grup Davranışı
12) Liderlik
13) Stres Yönetimi
14) İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Tutar, Davranış Bilimleri:Kavramlar ve Kuramlar, Seçkin Yayıncılık, 2013
M.Şerif Şimşek, Tahir Akgemci, Adnan Çelik, Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.