İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OGK1007 | Temel İlk Yardım | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel ilk yardım bilgisi edindirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kazalarda durumlarda karşılaşılabilecek olayları önceden tahmin etme 2. Kazalara ilişkin önlem alma 3. Kaza durumunda ilk yardım yapabilme 4. Yaralanmalarda ilk yardım yapılabilme 5. Güvenliğin sağlanmasında yapılabilecekler |
1. Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması 2. İlkyardımın tanımı 3. Ana ilkeler 4. Yaralanmalar 5. Kalp krizi 6. Ağır yanıklar 7. Hafif yanıklar 8. Hafif yanıklar 9. Zehirlenmeler 10. Kırık çıkıklar 11. Burkulmalar 12. Yaralanmalar 13. Kazalara karşı önlemler 14. Yaralı taşıma 15. Final Sınavı 16. Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması | |
2) | İlkyardımın tanımı | |
3) | Ana ilkeler | |
4) | Yaralanmalar | |
5) | Kalp krizi | |
6) | Ağır yanıklar | |
7) | Hafif yanıklar | |
8) | Hafif yanıklar | |
9) | Zehirlenmeler | |
10) | Kırık çıkıklar | |
11) | Burkulmalar | |
12) | Yaralanmalar | |
13) | Kazalara karşı önlemler | |
14) | Yaralı taşıma |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan çeşitli görsel materyal |
Diğer Kaynaklar: | http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 6 |
Ara Sınavlar | 1 | % 24 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |