OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2004 | Enfeksiyon Hastalıkları | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı enfeksiyon hastalıklarına ait bazı tanımlar, bulaşma yolları, mikroorganizma, konağa ve çevreye ilişkin faktörler ile enfeksiyon hastalıklarının genel belirti ve bulgularının öğrencilere aktarılmasıdır. Enfeksiyon hastalıklarına karşı yanıt olarak verilen bağışıklık yanıtı da detaylı olarak tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2- Enfeksiyon hastalıklarına yol açan faktörleri tanımlar. 3- Enfeksiyon hastalıklarının belirtilerini karşılaştırabilir. 4- Enfeksiyon hastalıklarında bağışıklık yanıtını açıklar. 5-Enfeksiyon hastalıklarının yol açtığı ve cerrahiye götüren anomalileri açıklar. |
Enfeksiyon hastalıklarında konak – parazit ilişkileri, bağışıklık sisteminin enfeksiyon hastalıklarına yanıtı ve çeşitli yollarla bulaşan enfeksiyonlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ENFEKSİYON ETKENLERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ | YOK |
2) | ENFEKSİYONLARDAN KORUNMADA BAĞIŞIKLANMA | YOK |
3) | HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA ÖNLEMLERİ | YOK |
4) | ENFEKSİYON KONTROLÜ VE KORUNMA ÖNLEMLERİ | YOK |
5) | SOLUNUM YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
6) | SOLUNUM YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
7) | SİNDİRİM SİSTEMİ İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
8) | SİNDİRİM SİSTEMİ İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
9) | KAN VE DİĞER YOLLAR İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
10) | KAN VE DİĞER YOLLAR İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
11) | DERİ VE MUKOZA YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
12) | CİNSEL YOL İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
13) | YOĞUN BAKIM ENFEKSİYONLARI | YOK |
14) | COVID 19'A BAKIŞ |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | GÖRAK G. (Ed.) (2018). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |