RADYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2008 | Radyasyon Güvenliği ve Korunma | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görünteleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı radyasyon ile ilgili temel kavramlar ile kişinin kendisinin, yakın çevresinin ve doğanın radyasyondan nasıl korunabileceğinin aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Radyoaktivite ve radyoaktif bozulmayı açıklar. 2- Radyasyonun erken ve geç dönem etkilerini tanımlar. 3- Radyasyon güvenliği kurallarını uygular. 4- Radyasyon güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırır. |
Radyasyonla ilgili temel kavramlar, radyasyonun kısa ve uzun dönem etkileri, radyasyondan korunma yöntemleri, ulusal ve uluslararası radyasyon güvenliği düzenlemeleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyasyonun tanımı ve özellikleri I | Yok |
2) | Radyasyonun tanımı ve özellikleri II | Yok |
3) | İyonize radyasyonun insan vücudu üzerine etkileri | Yok |
4) | Moleküler ve hücresel radyobiyoloji | Yok |
5) | Radyasyonun geç dönem etkileri | Yok |
6) | Epidemiyolojik çalışmalar | Yok |
7) | Radyasyondan korunmada temel ilkeler | Yok |
8) | Çalışanın radyasyondan korunması | Yok |
9) | Hasta, hasta yakınları, hastane çalışanları ve çevreyi radyasyondan koruma | Yok |
10) | TAEK radyasyon güvenliği mevzuatı | Yok |
11) | Radyasyon Güvenliği Mevzuatı | Yok |
12) | Radyasyon güvenliği ile ilgili diğer mevzuatlar | Yok |
13) | Acil durum planlarının yapılması ve uygulanması | Yok |
14) | İyonize radyasyon kullanılan odaların tasarım özellikleri | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Robert A. Fosbinder, Densie Orth, Essentials of Radiologic Science, Lippincott Williams & Wilkins, 2011 2- Demir Mustafa, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, Bayrak Ofset Matbaacılık Ltd. Sti, Ankara, 2008 3- Peter Ell, Sam, Gambhir, Nuclear Medicine in Clinical Diagnosis and Treatment 2004 4- Tamgaç F., Erselcan T., Klinik Uygulamalarda Nükleer Tıp,Ünal Ofset, İstanbul, 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyoterapi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 3 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 4 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 2 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Radyasyon üreten cihazları kullanabilme ve üretilen radyasyonun güvenle kullanabileceği temel fizik hesaplarını yapabilme | 3 |
9) | Radyoterapi alanı ile ilgili yapmış olduğu bütün faaliyetleri ve sonuçları çağdaş yöntemlerle kaydını tutma | 4 |
10) | Temel onkoloji bilgisine sahip olma | 3 |