TDS2004 Meslek EtiğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2004 Meslek Etiği Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Meslek etiği ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması ve meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik sorunlarla baş edebilme becerilerinin aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etik, ahlak gibi temel kavramları tanımlar.
2- Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları karşılaştırır.
3- Temel mesleki değerleri tanımlar.
4- Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders, ahlak ve etik kavramları, mesleki etik değerleri, sağlık hizmetlerinde etkin iletişim ve ekip çalışmasının önemini, hasta haklarını, etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Ahlak Kavramları Yok
2) Etik Sistemler Yok
3) Ahlak Kavramı ve Ahlak Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler Yok
4) Etik ilkeler Yok
5) Sağlık Hakkı Yok
6) Meslek Etik İlkeleri Yok
7) Mesleki Yozlaşma Yok
8) Sağlık Kurumlarında Etik Yok
9) Tıp Etiği Yok
10) Tıp Etiği II Yok
11) Biyoetik Yok
12) Karşılaşılan Tıp Etiği Sorunları Yok
13) Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği Yok
14) Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birtek,F (2007) Tibbi müdahaleler açısından komplikasyon malpraktis ayrımı,İstanbul Barosu Dergisi,C 81,İstanbul.

Namal,Arın (2007)Hasta hakları ve etik.A’dan Z’ye Sağlık Hukuku Sempozyum Notları,İstanbul Barosu Yayınları,İstanbul
Diğer Kaynaklar: Sayım,F (2011)Sağlık piyasası ve etik.Marmara Kitap Merkezi Yayınları.

Çobanoğlu,N (2009)Kuramsal ve Uygulamaları Tıp Etiği,Eflatun Yayınevi,Ankara.

Arslan,M (2001) İş ve Meslek Ahlakı,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
2) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
4) Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
5) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
6) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir.
7) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
8) Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular.
9) Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
11) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak.
12) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak.
13) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak.
14) Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
15) Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
16) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
17) Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.