TDS2004 Meslek EtiğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2004 Meslek Etiği Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Meslek etiği ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması ve meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik sorunlarla baş edebilme becerilerinin aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etik, ahlak gibi temel kavramları tanımlar.
2- Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları karşılaştırır.
3- Temel mesleki değerleri tanımlar.
4- Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders, ahlak ve etik kavramları, mesleki etik değerleri, sağlık hizmetlerinde etkin iletişim ve ekip çalışmasının önemini, hasta haklarını, etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Ahlak Kavramları Yok
2) Etik Sistemler Yok
3) Ahlak Kavramı ve Ahlak Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler Yok
4) Etik ilkeler Yok
5) Sağlık Hakkı Yok
6) Meslek Etik İlkeleri Yok
7) Mesleki Yozlaşma Yok
8) Sağlık Kurumlarında Etik Yok
9) Tıp Etiği Yok
10) Tıp Etiği II Yok
11) Biyoetik Yok
12) Karşılaşılan Tıp Etiği Sorunları Yok
13) Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği Yok
14) Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birtek,F (2007) Tibbi müdahaleler açısından komplikasyon malpraktis ayrımı,İstanbul Barosu Dergisi,C 81,İstanbul.

Namal,Arın (2007)Hasta hakları ve etik.A’dan Z’ye Sağlık Hukuku Sempozyum Notları,İstanbul Barosu Yayınları,İstanbul
Diğer Kaynaklar: Sayım,F (2011)Sağlık piyasası ve etik.Marmara Kitap Merkezi Yayınları.

Çobanoğlu,N (2009)Kuramsal ve Uygulamaları Tıp Etiği,Eflatun Yayınevi,Ankara.

Arslan,M (2001) İş ve Meslek Ahlakı,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.