TDS2004 Meslek EtiğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2004 Meslek Etiği Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Meslek etiği ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması ve meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik sorunlarla baş edebilme becerilerinin aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etik, ahlak gibi temel kavramları tanımlar.
2- Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları karşılaştırır.
3- Temel mesleki değerleri tanımlar.
4- Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders, ahlak ve etik kavramları, mesleki etik değerleri, sağlık hizmetlerinde etkin iletişim ve ekip çalışmasının önemini, hasta haklarını, etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Ahlak Kavramları Yok
2) Etik Sistemler Yok
3) Ahlak Kavramı ve Ahlak Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler Yok
4) Etik ilkeler Yok
5) Sağlık Hakkı Yok
6) Meslek Etik İlkeleri Yok
7) Mesleki Yozlaşma Yok
8) Sağlık Kurumlarında Etik Yok
9) Tıp Etiği Yok
10) Tıp Etiği II Yok
11) Biyoetik Yok
12) Karşılaşılan Tıp Etiği Sorunları Yok
13) Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği Yok
14) Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birtek,F (2007) Tibbi müdahaleler açısından komplikasyon malpraktis ayrımı,İstanbul Barosu Dergisi,C 81,İstanbul.

Namal,Arın (2007)Hasta hakları ve etik.A’dan Z’ye Sağlık Hukuku Sempozyum Notları,İstanbul Barosu Yayınları,İstanbul
Diğer Kaynaklar: Sayım,F (2011)Sağlık piyasası ve etik.Marmara Kitap Merkezi Yayınları.

Çobanoğlu,N (2009)Kuramsal ve Uygulamaları Tıp Etiği,Eflatun Yayınevi,Ankara.

Arslan,M (2001) İş ve Meslek Ahlakı,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.