TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS2008 | Sağlık Kurumlarında Halkla ilişkiler | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında; halkla ilişkilerin kavramsal temelinin öğretilmesi, Türkiye’de ve dünyada sağlık kurumlarında halka ilişkiler uygulamalarının tanıtılması, halkla ilişkilere yönelik iletişim becerilerinin kazandırılması ile halkla ilişkiler yönetimi ile kurum kimliği, kurum imajı ve kurumsal itibar konularında bilgi kazandırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Halkla ilişkiler ile ilgili kavramsal temele ilişkin unsurları açıklar, 2- Halkla ilişkilerin hedef kitlesini tanımlar, 3- Halkla ilişkilerin temel amaçlarını ve ilkelerini sınıflandırır, 4- Halkla ilişkilerde iletişimin rolü ve önemini açıklar, 5- Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve yöntemleri özetler, 6- Halkla ilişkilerin örgütlenmesini yorumlar, 7- Halkla ilişkilerin sağlık kurumlarında örgütlenmesini açıklar, 8- Halkla ilişkilerin uygulama alanları ve sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini açıklar, 9- Türkiye’de ve dünyada sağlık kurumlarında halkla ilişkiler uygulamalarına ilişkin örnekler verir. |
Bu ders, halkla ilişkiler ile ilgili kavramsal temel, halkla ilişkilerin hedef kitlesi, halkla ilişkilerin temel amaçları ve ilkeleri, halkla ilişkilerde iletişimin rolü ve önemi, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve yöntemleri, halkla ilişkilerin örgütlenmesi, halkla ilişkilerin sağlık kurumlarında örgütlenmesi, halkla ilişkilerin uygulama alanları ve sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetleri, halkla ilişkiler yönetimi, sağlık kurumlarında kurum kimliği, kurum imajı ve kurumsal itibar, halkla ilişkiler faaliyetlerinde etik değerler, Türkiye’de ve dünyada sağlık kurumlarında halkla ilişkiler uygulamaları konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halkla İlişkiler Dersine Giriş: Genel Esaslar | |
2) | Halkla İlişkilerin Kavramsal Temeli | |
3) | Halkla İlişkilerin Hedef Kitlesi | |
4) | Halkla İlişkilerin Temel Amaçları ve İlkeleri | |
5) | Halkla İlişkilerde İletişimin Rolü ve Önemi | |
6) | Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları ve Yöntemler | |
7) | Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi | |
8) | Halkla İlişkilerin Sağlık Kurumlarında Örgütlenmesi | |
9) | Halkla İlişkiler ve Etik | |
10) | Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Faaliyetleri | |
11) | Halkla İlişkiler Yönetimi | |
12) | Sağlık Kurumlarında Kurum Kimliği, Kurum İmajı ve Kurumsal İtibar | |
13) | Dünyada Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları | |
14) | Türkiye’de Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | • Sabuncuoğlu, Z., (2008), “İşletmelerde Halkla İlişkiler”, Alfa Akademi Basım Yayım Dağ.Ltd. Şti., Bursa. • Tengilimoğlu, Dilaver, (2001), “Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler”, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2012), “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Geliştirilmiş 5. Basım, Ankara. • Erdoğan İ., (2008), “Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler”, Pozitif Matbaacılık, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara. • Canöz, K., (2010), “Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları”, Palet Yayınları, 1. Baskı, Konya. • Göksel, A.B., (2010), “Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi”, Nobel :Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti., 1. Basım, Ankara. • Bülbül, R.A., (2004), “Halkla İlişkiler”, Nobel Yayım Dağ.Ltd. Şti., 2. Basım, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. | 4 |
2) | Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. | 2 |
3) | Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
4) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 3 |
5) | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | 4 |
6) | Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. | 4 |