HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS2003 | Halk Sağlığı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ Öğ.Gör. SELMA BAZ Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Halk sağlığı yaklaşımı ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir. 2. Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir. 3. Sağlıkta öncelikleri saptamanın önemini tartışabilir. 4.Kendi çalışma alanında halk sağlığı görüşünü kullanabilmeyi ve değerlendirebilmeyi öğrenir. 5.Toplumu tanır halkın değişen bakım gereksinimlerinin farkında olur, öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltan önlemler alabilir. 6. Eğitim ve danışmanlık yöntemlerini kullanarak bireyin kendi sağlık bakımına katılmasını sağlar, sağlıklı yaşam biçimi ve sağlıklı çevre oluşturacak temel davranış için beceri geliştirir. 7. Çocuk, kadın, erişkin ve yaşlının sağlığına yönelik tüm bilgi ve deneyimlerini kullanır. 8. Ana ve çocuk sağlığına yönelik bakım hizmetlerinin örgütlenmesi yürütülmesi ve değerlendirilmesinde lider rolü üstlenebilir. 9.Okul sağlığı, iş sağlığı ve iş güvenliği ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik uygulama sistemlerini kavrar. |
Sağlık, hastalık kavramlarının tanımlanması, Bilimdeki gelişmeler ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Ana sağlığı ve aile planlaması, Çocuk sağlığı, Adölesan ve okul sağlığı,yaşlılık sorunları, Toplum beslenmesi, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi, İş sağlığı, Sağlık yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk Sağlığına Giriş | Yok |
2) | Tıp Tarihçesi ve Temel Sağlık Hizmetleri | Yok |
3) | Türkiye'de Sağlık Politikaları | Yok |
4) | Çevre Sağlığı I | Yok |
5) | Çevre Sağlığı II | Yok |
6) | Vektörler - İş Sağlığı ve Meslek Hastalıkları | Yok |
7) | Evde Bakım, Palyatif Bakım | Yok |
8) | Okul Sağlığı | Yok |
9) | Beslenme I | Yok |
10) | Beslenme II | Yok |
11) | Aile Planlaması | Yok |
12) | Enfeksiyon hastalıkları | Yok |
13) | Bağışıklama | Yok |
14) | Zararlı Alışkanlıklar ve Madde Bağımlılığı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim elemanı tarafından haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Çağatay, G. ve Akın, L., (2015) Halk Sağlığı Temel Bilgiler Üç Cilt, Hacettepe Üniversites Yayınları 3 cilt 2. Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı, ed. Hilal Özcebe vd., Ankara, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 719, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
2) | 1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
3) | 1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. Öğrenme Yetkinliği 1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. Alana Özgü Yetkinlik 1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |