TDS1007 Sağlık Hizmetlerinde İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS1007 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Bahar 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır.
2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder.
3- İletişimdeki etik konuları tanımlar.
4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişimin Tanımı ve Önemi Yok
2) İletişimin Boyutları Yok
3) İletişimin Türleri Yok
4) İletişimin Engelleri Yok
5) Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları Yok
6) Sağlık İletişiminin Önemi Yok
7) Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmak Yok
8) Arasınav Yok
9) Hasta-Sağlık Çalışanı İletişimi Yok
10) Hasta Yakınları ile İletişim Yok
11) Hasta Yakınları ile İletişim II Yok
12) Zor Hastalarla İletişim Yok
13) Sağlık Çalışanlarının Kendi Aralarındaki İletişim Yok
14) Sağlık Okuryazarlığı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009.
Marziye İlhan, Sağlık Çalışanları ve Adayları İçin Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul, Beta Yayınevi, 2018.İnci Çınarlı, 21. Yüzyıl İçin Sağlık İletişimi, Ankara, Nobel Kitabevi,2019.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 1
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 1
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1