PSY4075 Learning and Behavior Problems in ChildrenBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4075 Çocuklarda Öğrenme ve Davranış Sorunları Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere çocukluk dönemi psikolojik bozuklukları konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Ders, gelişimsel psikopatolojide kullanılan tanımlama, sınıflandırma ve müdahale stratejilerine odaklanmaktadır. Öğrenciler, çocuklarda anormal davranışların genetik, bilişsel ve sosyo-kültürel faktörlerin etkisini analiz etmeyi, çeşitli bozuklukları, tanı kriterlerini ve tedavi yaklaşımlarını ayırt etmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, ders, öğrenme ve davranışsal sorunların birlikte görülmesini değerlendirme ve kanıta dayalı uygulamaları gerçek dünya ortamlarında hayata geçirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders yüz yüze formatta gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin derslere bizzat katılması, sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması ve verilen talimatlara uygun şekilde ödevlerini Itslearning üzerinden teslim etmesi gerekmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocukların temel gelişimsel dönüm noktalarını tanımlayabilecek ve bu normlardan sapmaların çocuklarda anormal davranışa nasıl işaret edebileceğini açıklayabileceklerdir.
2. Psikopatolojinin ortaya çıkışı ve ilerlemesinde gelişimsel ve çevresel faktörlerin rolünü analiz edebileceklerdir.
3. Genetik, bilişsel ve sosyo-kültürel etkilerin çocukluk dönemi psikopatolojilerinin gelişimi üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir.
4. DSM-5 sınıflandırma sistemini açıklayabilecek ve bu sistemin gelişimsel psikopatolojide tanı ve müdahaleyi nasıl yönlendirdiğini anlayabileceklerdir.
5. Çocuk psikopatolojisi araştırmalarında kullanılan çeşitli yöntemlerin etkinliğini değerlendirebilecek ve bu yöntemlerin tedavi yaklaşımlarını geliştirmedeki rolünü anlayabileceklerdir.
6. Anksiyete, duygu durum ve davranış bozuklukları gibi çeşitli çocukluk dönemi psikolojik bozukluklarını tanıyabilecek ve bunların tanı kriterlerini ayırt edebileceklerdir.
7. Birlikte görülen öğrenme ve davranış sorunlarını anlayabilecek ve bu sorunların değerlendirilmesi ve müdahalesine yönelik yaklaşımlar geliştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, çocukluk dönemi psikolojik bozukluklarının tanımlanması, sınıflandırılması ve müdahale stratejileri üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu bozuklukların gelişimsel, çevresel ve genetik faktörlerle nasıl etkileşime girdiği ve öğrenme ile davranış sorunlarının birlikte görülmesi durumunda nasıl ele alınması gerektiği konularını ele almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anormalliği tanımlamak ve belirlemek
2) Gelişimsel psikopatolojik bakış açısı
3) Psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam
4) Araştırma: rolü ve yöntemler
5) Sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale
6) Kaygı bozuklukları
7) Duygudurum bozuklukları
8) Ara Sınav
9) Davranım Bozuklukları
10) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
11) Dil ve öğrenme güçlükleri
12) Entelektüel gelişimsel bozukluklar
13) Yaygın Gelişimsel Bozukluk
14) Çocukluk Çağı Şizofrenisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wicks-Nelson, R. & Israel, A.C. Behavior disorders of childhood. Pearson, 2006. (OR 7th Edition: Abnormal Child and Adolescent Psychology, 2009.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 32 32
Final 1 42 42
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 3
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 3
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 4
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 1
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 1
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.