PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4073 | Psikoloji Semineri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, psikolojinin farklı dallarındaki (örn. bilişsel, sosyal, gelişimsel, endüstriyel ve klinik) güncel araştırmalara odaklanacaktır. Bu derste psikolojinin farklı alt alanlarındaki güncel ve önemli konular tartışılacaktır. Bu konulardaki çalışmaların teorik ve pratik sonuçları özellikle ele alınacaktır. Ders, öğrencilerin önceki psikoloji derslerinde ele alınan teorik ve uygulamalı perspektifleri tanımlamak ve değerlendirmek amacıyla araştırma makalelerini okumalarını gerektirecektir. Dersi alan öğrencilerin, bu derste ele alınan psikoloji alanlarının her birinde yarı ileri düzey dersleri tamamlamış oldukları varsayılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Psikolojinin farklı alt alanlarının güncel ve önemli konuları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek II. Psikolojinin farklı alt alanlarındaki önemli kuramlar ve kuramsal perspektifler hakkında bilgi sahibi olmak III. Psikolojinin başlıca alt alanlarındaki güncel ve önemli araştırma bulguları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek IV. Psikologların bir araştırma sorusu bulma, hipotez geliştirme, uygun ölçümleri bulma, veri toplama ve istatistiksel analizleri psikolojinin başlıca alt alanlarında nasıl planladıkları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek |
Aşağıdaki konuları kapsayacak dersin öğretim yöntemleri arasında ders anlatımı, proje, bireysel çalışma ve deney yapma yer almaktadır. 1. Günlük Yaşamda Uygulanan Olasılık İlkeleri 2. Diyalektik Davranışçı Terapi ve İyilik Hali Uygulamaları 3. Duygu Düzenleme 4. Prososyal Davranışın Psikolojisi 5. Duyguların Nöropsikolojisi 6. İşyerinde Eğitim 7. Kültürleşme ve Çokkültürlülük 8. Ara Sınav 9. Sosyal Anksiyete 10. Bağlanma Teorisi ve Gelişimsel ve Klinik Etkileri 11. Hafızanın Yedi Günahı 12. İş-Yaşam Dengesi 13. Proje Önerisi Sunumları#1 14. Proje Önerisi Sunumları#2 15.Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders programı üzerine tartışma | |
2) | Günlük Yaşamda Uygulanan Olasılık İlkeleri | Halpern, 1995 (chp,7) |
3) | Diyalektik Davranışçı Terapi ve İyilik Hali Uygulamaları | Miller &Linehan, 2007 (Chp.1) |
4) | Duygu Düzenleme | Gross & Thompson, 2007 (Chp.1) |
5) | Kırmızı Renk | Elliot& Maier, 2013 |
6) | Duyguların Nöropsikolojisi | Adolphs, 2008 |
7) | İşyerinde Eğitim | Arthur et al., 2003 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bilincin gizemi | Searle, 1993 |
10) | Sosyal Anksiyete | Werner et al,, 2011 |
11) | Bağlanma Teorisi ve Gelişimsel ve Klinik Etkileri | Mikulincer et al., 2003 |
12) | Hafızanın Yedi Günahı | Brotherton & French, 2014 |
13) | İş-Yaşam Dengesi | Byron, 2005 |
14) | Araştırma Önerisi Sunumları#1 |
Ders Notları / Kitaplar: | Required materials will be uploaded to students via Itslearning. |
Diğer Kaynaklar: | Reading supplemented with powerpoint slides. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 3 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 4 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 4 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |