PSY4073 Seminar in PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4073 Psikoloji Semineri Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. METEHAN İRAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. METEHAN İRAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, psikolojinin farklı dallarındaki (örn. bilişsel, sosyal, gelişimsel, endüstriyel ve klinik) güncel araştırmalara odaklanacaktır. Bu derste psikolojinin farklı alt alanlarındaki güncel ve önemli konular tartışılacaktır. Bu konulardaki çalışmaların teorik ve pratik sonuçları özellikle ele alınacaktır. Ders, öğrencilerin önceki psikoloji derslerinde ele alınan teorik ve uygulamalı perspektifleri tanımlamak ve değerlendirmek amacıyla araştırma makalelerini okumalarını gerektirecektir. Dersi alan öğrencilerin, bu derste ele alınan psikoloji alanlarının her birinde yarı ileri düzey dersleri tamamlamış oldukları varsayılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Psikolojinin farklı alt alanlarının güncel ve önemli konuları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek
II. Psikolojinin farklı alt alanlarındaki önemli kuramlar ve kuramsal perspektifler hakkında bilgi sahibi olmak
III. Psikolojinin başlıca alt alanlarındaki güncel ve önemli araştırma bulguları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek
IV. Psikologların bir araştırma sorusu bulma, hipotez geliştirme, uygun ölçümleri bulma, veri toplama ve istatistiksel analizleri psikolojinin başlıca alt alanlarında nasıl planladıkları hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek

Dersin İçeriği

Aşağıdaki konuları kapsayacak dersin öğretim yöntemleri arasında ders anlatımı, proje, bireysel çalışma ve deney yapma yer almaktadır.

1. Günlük Yaşamda Uygulanan Olasılık İlkeleri
2. Diyalektik Davranışçı Terapi ve İyilik Hali Uygulamaları
3. Duygu Düzenleme
4. Prososyal Davranışın Psikolojisi
5. Duyguların Nöropsikolojisi
6. İşyerinde Eğitim
7. Kültürleşme ve Çokkültürlülük
8. Ara Sınav
9. Sosyal Anksiyete
10. Bağlanma Teorisi ve Gelişimsel ve Klinik Etkileri
11. Hafızanın Yedi Günahı
12. İş-Yaşam Dengesi
13. Proje Önerisi Sunumları#1
14. Proje Önerisi Sunumları#2
15.Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders programı üzerine tartışma
2) Günlük Yaşamda Uygulanan Olasılık İlkeleri Halpern, 1995 (chp,7)
3) Diyalektik Davranışçı Terapi ve İyilik Hali Uygulamaları Miller &Linehan, 2007 (Chp.1)
4) Duygu Düzenleme Gross & Thompson, 2007 (Chp.1)
5) Kırmızı Renk Elliot& Maier, 2013
6) Duyguların Nöropsikolojisi Adolphs, 2008
7) İşyerinde Eğitim Arthur et al., 2003
8) Ara Sınav
9) Bilincin gizemi Searle, 1993
10) Sosyal Anksiyete Werner et al,, 2011
11) Bağlanma Teorisi ve Gelişimsel ve Klinik Etkileri Mikulincer et al., 2003
12) Hafızanın Yedi Günahı Brotherton & French, 2014
13) İş-Yaşam Dengesi Byron, 2005
14) Araştırma Önerisi Sunumları#1

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required materials will be uploaded to students via Itslearning.

Diğer Kaynaklar: Reading supplemented with powerpoint slides.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 3
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 4
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 4
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.