ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4452 | Wissen - Windows Phone için Mobil Uygulama Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mobil cihazlar icin windows isletim sisteminin incelenmesi, windows phone icin uygulama gelistirme yontemlerinin ogrencilere kazandırılması amaçlanıyor. Konular cesitli servislerin ve ek programların windows phone mobil işletim sistemi ile kullanılmasını iceriyor.(Cloud,web,XNA-based oyunlar.. vs) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrencilerin daha anlamlı ve sofistike mobil uygulamalari Windows Phone icin gelistirmelerinin desteklenmesi. |
1. Hafta:.Net Platformu, WPF, Silverlight, Windows Phone ve geliştirme araçlarına giriş 2. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Yaratma 3. Hafta:Panel Kullanımı 4. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Elemanları Kullanımı 5. Hafta:Yönlendirilmiş Olaylar 6. Hafta:Grafik Yaratma 7. Hafta:Veri Bağlama -I 8. Hafta:Veri Bağlama - II 9. Hafta:Animasyon Yaratma 10.Hafta:Web Servisleri 11.Hafta:Yalıtılmış Depolama 12.Hafta:SQL Azure Nedir ? 13. Hafta:XNA & Oyun Programlama 14. Hafta:Aplikasyonların yayımlanması ve dağıtılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Windows Phone ve uygulama geliştirme araçlarının tanıtılması. Emülatörlerin oluşturulması ve kullanımı. | |
2) | Kullanıcı arayüzlerinin oluşturulması. Uygulama biçimlendirme dili(XAML) ve Programatik olarak. | |
3) | Panellerin kullanımı ve Layout Semantic mantıgı. | |
4) | WP8 UIElements bilesenlerinin kullanımı(Buton, TextBlock vs) | |
5) | Routed Events | |
6) | Windows Phone 8 uzerinde grafik oluşturma, grafik araçları ve diger objeler. | |
7) | Gösterim ve programatik veri baglama. | |
8) | Veri baglama -II | |
9) | Expression Blend tool ile Windows Phone 8 animasyon olusturma. | |
10) | Web Servisleri | |
11) | Isolated Storge konseptinin incelenmesi | |
12) | SQL Azure tanıtımı, bulut uzerindeki verilere erisim. | |
13) | XNA & Oyun Programi yazma. | |
14) | Windows Phone uygulamaların market uzerinde yayımlanması ve dagıtımı. |
Ders Notları / Kitaplar: | WPF, Aykut TAŞDELEN,2010 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 24 |
Ödevler | 6 | 9 |
Ara Sınavlar | 14 | 21 |
Final | 14 | 21 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |