MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4426 | Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Web Servislerinin Kullanımı Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı NSTimer ve Türevleri Multithreading tanımı Multithreading ileri seviye Async Calls Animasyonlar Mapkit ile Yerel servisler Gesture Recognition IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi Medya Facebook & Twitter Etkileşimi Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler IOS Uygulama yayınlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web servislerinin kullanımı incelenecektir. | COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu) |
2) | Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir. | |
3) | NSTimer ve türevleri incelenecektir. | |
4) | Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir. | |
5) | Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir. | |
6) | Asenkron çağrım incelencektir. | |
7) | Animasyon olusturma incelenecektir. | |
8) | Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir. | |
9) | Isaret tanıma incelenecektir. | |
10) | IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir. | |
11) | Yerel Bildirimler incelenecetir. | |
12) | Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi. | |
13) | APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir. | |
14) | IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps Vandad Nahavandipoor 2012 ISBN:978-1449311438 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |