YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4448 | Nebim V3 ERP ile ERP Sistemleri Geliştirme | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders perakende piyasa lavramlarına dair kurumsal kaynak planlama uygulamalarının temel teori ve terminolojilerini öğrencilerine tanıtmayı amaçlar. Özellikle Nebim v3 ERP SDK uygulama geliştirme arayüzü ile güçlendirilerek tasarlanan ihtiyaca yönelik envanter yönetimi, depolama yönetimi, perakende müşterü hizmetleri yönetimi, indirim ve kampanya yönetimi, lojistik, finans, muhasebe, insan kaynakları ve ödeme sistemlerine vurgu yapar. Bu ders öğrencileri ileri düzeydeki Nebim V3 eğitimi ile sunulan kaynaklarla iş hayatının yazılım geliştirme ve ERP uygulama alanlarına hazırlamayı hedefler. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Nebim V3 kullanıcı eğitim sertifikasını almaya hak kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, 1. Sektörün ERP yazılımları ihtiyaçlarını tanımlayabilir. 2. Temel sektörel kavramları tanımlayabilir. 3. Nebim V3 ERP programını etkin bir şekilde kullanabilir. 4. Aşağıdaki alanlarda Nebim V3 ERP SDK API'leri ihtiyaca yönelik ugulamalar geliştirebilirler: - Proje Yönetimi - Satın Almak - Satış Ve Pazarlar - Lojistik - Finans ve Muhasebe - İnsan kaynakları ve maaşlandırma - Perakende satış ve mağaza yönetimi |
Perakende piyasasına genel bakış Endüstri bazlı ERP yapısı Nebim V3 ürün yönetimi Nebim V3 Satış ve pazarlama Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi Nebim V3 Mağaza Nebim V3 İktisat ve Muhasebe Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme İleri sorgulama kavramları ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı Rapor tasarımı Kontrol panosu geliştirme ve analitik iş zekası uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakende piyasasına genel bakış | |
2) | Endüstri bazlı ERP yapısı | |
3) | Nebim V3 ürün yönetimi | |
4) | Nebim V3 Satış ve pazarlama | |
5) | Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi | |
6) | Nebim V3 Mağaza | |
7) | Nebim V3 İktisat ve Muhasebe | |
8) | Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme sistemi | |
9) | ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme | |
10) | İleri sorgulama kavramları | |
11) | ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı | |
12) | Rapor tasarımı | |
13) | Kontrol panosu geliştirme ve perakende analitik iş zekası uygulamaları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Materials including retail concepts, Nebim V3 ERP related articles and lecture notes will be submitted internally. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |