Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon
Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi
Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler
Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı
Ödev 1: Bir senaryo okuma
|
|
2) |
Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo
Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması
Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması
Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
Ödev 1: Bir senaryo okuma |
3) |
Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi
Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap
Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar?
Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
4) |
Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis
Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap
Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi
Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
5) |
Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi
Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap
Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
6) |
Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı
Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi
İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb.
Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç |
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
7) |
Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi
Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü
"Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi
Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır |
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç |
8) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
9) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
10) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
11) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
12) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar
|
|
13) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar |
|
14) |
Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme
Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak
Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri
Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|