FTV4966 Cinema and Dramaturgy IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4966 Sinema ve Dramaturji II Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı sinemada özdeşleşme kavramını keşfetmek, farklı sinema perspektiflerinden üretilen estetik değerleri tartışmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dramaturjik perspektif kazanır
2. Özdeşleşme ve izleyici ilişkisini irdeleyebilir
3. Bakış ve film estetiği tartışmalarına hakim olur
4. Özdeşleşme ve politika kavramlarını ilişkilendirebilir.

Dersin İçeriği

Bakış açısı ve özdeşleşme kavramları Aristotle'dan başlayarak, Brecht, Lacan ve Mulvey üzerinden tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özdeşleşme teroileri, genel giriş
2) Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak Aşağıdaki filmleri izlemek - Play it again, Sam - Being John Malkovich - Hayallerim Aşkım ve Sen
3) Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş
4) Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak
5) Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak
6) Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek Metz ve Lacan üzerine okumalar
7) Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak
8) Alienation and Brechtian aesthetics
9) Brecht'in Godard'a etkileri Film İzleme: Godard'dan Le Mepris
10) Sinemada Brecht'in etkileri Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek
11) Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi
12) Özdeşleşme ve kuir sinema Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi
13) Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema
14) Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. An Accented Cinema, Naficy, 2001
2. Bertolt Brecht, Lellis, 1982Brecht'i Anlamak, Benjamin, 2004
3. Melodram ve Anlam, Klinger, 1994
4. Film theories, A. Dudley, 2000
5. Poetica, Aristoteles, 2011
6. Visual Pleasure and Narrative Cinema, Mulvey
7. Narration in Fiction Film, Bordwell, 1985

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3