Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özdeşleşme teroileri, genel giriş |
|
2) |
Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak |
Aşağıdaki filmleri izlemek
- Play it again, Sam
- Being John Malkovich
- Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) |
Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş |
|
4) |
Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak |
|
5) |
Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak |
|
6) |
Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek |
Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) |
Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak |
|
8) |
Alienation and Brechtian aesthetics |
|
9) |
Brecht'in Godard'a etkileri |
Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) |
Sinemada Brecht'in etkileri |
Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) |
Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları |
Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) |
Özdeşleşme ve kuir sinema |
Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) |
Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema |
|
14) |
Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|