Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özdeşleşme teroileri, genel giriş |
|
2) |
Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak |
Aşağıdaki filmleri izlemek
- Play it again, Sam
- Being John Malkovich
- Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) |
Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş |
|
4) |
Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak |
|
5) |
Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak |
|
6) |
Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek |
Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) |
Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak |
|
8) |
Alienation and Brechtian aesthetics |
|
9) |
Brecht'in Godard'a etkileri |
Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) |
Sinemada Brecht'in etkileri |
Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) |
Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları |
Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) |
Özdeşleşme ve kuir sinema |
Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) |
Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema |
|
14) |
Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|