EAP5108 Eğt. Kurum. Str. Marka Yön. ve PazarlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcılara pazarlama ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda,öğrenciler
1) temel pazarlama terimlerine aşina olacak ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi birikimine sahip olacaklardır.
2)müşteri odaklı pazarlamanın temel prensiplerini öğrenecek, ve eğitim hizmetlerinin pazarlanmasının bireye, topluma ve iş yaşantısına olan etkilerini algılayabileceklerdir.
3)pazarlamada hizmet karması elemanlarını, birbirleriyle ilişkilerini ve bunun pazarlamada nasıl kullanıldığını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders pazarlama kuramı ve uygulamasının idari ve stratejik temellerini eğitim dünyasından örneklerle açıklamayı hedeflemektedir. Dersler süresince piyasadaki elverişli durumların farkına varmak amacıyla piyasa koşullarını tahlil edebilmek için gerekli kavramlar ve araçlar sunulmaktadır. Piyasalarının özellikleri ve piyasayı tanımlayabilir gruplara ayırma ana konulardan bazılarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. Course syllabus
2) Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
3) Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
4) Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
5) Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
6) Performans ve kontrol: piyasa denetleme Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
7) Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
8) Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
9) Eğitim hizmetlerinin pazarlanması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
10) Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
11) Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
12) Konumlandırma Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
13) Marka yönetimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
14) Fiyatlandırma stratejisi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.