İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5105 | Dünyadaki Eğitim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEDA SARAÇ Dr. BETÜL TARHAN ALKAN Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, katılımcıların Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemelerini; Avrupa Birliği ülkelerinin kendi aralarında ve Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile bunların nedenlerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Türkiye eğitim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek 2. Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak. 3. Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak. 4. Türk eğitim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek. |
1. Hafta: Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş 2.Hafta: Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları 3.Hafta: Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi 4.Hafta: OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması 5.Hafta: Quiz 1 6. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg 7.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa 8.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya 9.Hafta: Quiz 2 10. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada 11.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore 12.Hafta: Vize 13.Hafta: Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri 14.Hafta: Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş | |
2) | Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları | |
3) | Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi | |
4) | OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması | |
5) | Quiz 1 | |
6) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg | |
7) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa | |
8) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya | |
9) | Quiz 2 | |
10) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada | |
11) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore | |
12) | Vize | |
13) | Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri | |
14) | Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A. Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A. |
Diğer Kaynaklar: | EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe. http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf EURYDICE (2011). National Education System and Policies http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf. MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2007-2008. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2007_2008.pdf MEB (2009). Milli Eğitim İstatistikleri 2009-2010. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/ meb_istatistikleri_orgun_egitim_2009_2010.pdf OECD (2008). Education at a Glance 2008. www.oecd.org/publishing/corrigenda. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri raporu, Ankara:YÖK. UNESCO (2001). The Turkish Education System and Developments in Education. http://www.ibe.unesco.org/International/ICE/natrap/Turkey.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |