EAP5103 Eğitim Kurumlarında Finans ve YönetişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5103 Eğitim Kurumlarında Finans ve Yönetişim Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN
Dr. BETÜL TARHAN ALKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcıların eğitim ve öğretimi denetleme ve değerlendirmede kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek, bu yöntem ve teknikleri okullarda uygulama yeterliklerini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir.
II. Eğitimde denetim yaklaşımları ve ilkelerini kullanabilecektir.
III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir.
IV. Öğrenciler, öğretmen, yönetici ve idari personel Performansını değerlendirebileceklerdir.
V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir.
VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denetleme ve Değerlendirme Türleri
2) Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam (Boyutlar)
3) Denetim Yaklaşımları ve İlkeleri
4) Okul Denetleme ve Değerlendirme
5) Yönetimin(idarenin) Denetimi
6) Öğretimin (sınıf içi etkinliklerin ) Denetimi
7) Öğretmen Performansını Değerlendirme
8) Denetmen Nitelikleri : Rol, Görev, Davranış, Süreç.
9) Denetimde Liderlik
10) Denetimde İnsan İlişkileri
11) Ara Sınav
12) Denetimde Güdüleme ve Moral
13) Denetim ve Okul İklimi, Kültürü, Sağlığı
14) Appraisal ve Mentorluk

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill
Diğer Kaynaklar: Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon.
Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin.
Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960).
Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark.
Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.