Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Prof. Dr. SELAHATTİN TURAN
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrenciye, örgütlerde insan davranışlarının yapısı ve işlevi hakkında kavramsal ve pratik bir anlayış kazandırır. Verimliliği ve örgütsel etkinlik ve yeterliliği etkileyen davranışsal etkilerin yanı sıra, profesyonel yöneticinin rolü ile ilişkili teoriler, konseptler, terminoloji ve beceriler eğitim kurumları özelinde incelenecektir. İşlenecek konular arasında algılama, motivasyon, karar verme, iletişim, liderlik, iş ve örgütsel tasarım ve grup davranışları yer almaktadır. Örgütsel güç, politika, değişim ve gelişim dersin çatısı altında yer alan diğer konular arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Örgütler, yönetim, liderlik |
|
2) |
Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik |
|
3) |
Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik (devam) |
|
4) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği |
|
5) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) |
|
6) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) |
|
7) |
Politik yaklaşım ve politik liderlik |
|
8) |
Politik yaklaşım ve politik liderlik (devam) |
|
9) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik |
|
10) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) |
|
11) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) |
|
12) |
Çoklu liderlik davranışı |
|
13) |
Çoklu liderlik davranışı (devam) |
|
14) |
Çoklu liderlik davranışı (devam) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|