EDS4010 New Media and Media Literacy in EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS4010 Eğitimde Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin yeni medyanın özellikle sosyal medyanın derse entegre edilme sürecinde ihtiyacı olan giriş niteliğinde bilgi ve uygulama becerilerini öğrenmelerini sağlar. Temel odak noktaları yeni medya araçları ve sosyal medya ile birlikte eğitsel oyunlardır. Bu ders öğrencilerin derse sosyal ve yeni medyanın güvenli, bilgili ve yaratıcı bir şekilde entegre edilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. Bu ders özellikle bazı yeni öğretimsel problemlere en etkili ve uygun çözümler getirmede yararlı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Değişen medya yapısının gençlerin öğrenme şekillerini etkileme yollarını belirleyebilecektir
2. Teorik bilgilerini okul içi veya okul dışı programlarda öğretim planı ve materyal olarak geliştirmek için uygulayabilecektir
3. Var olan öğretimsel materyalleri yeni medya okuryazarlığı açısından eleştirebilecektir
4. Alana katkı yapabilecek bağımsız araştırma projeleri geliştirmede ders kavramlarını uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu bir uygulama dersi olup öğrencilerin bilgi ve becerilerini dersin öğretim görevlisinin verdiği yada grup olarak kendilerinin bulduğu bir probleme pratik çözümler üretmede kullanmaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler medya değişiklikleriyle ilgili genel olarak bilgi sahibi olacaklar, katılımcı kültür bağlamında informal öğrenmenin çeşitlerini araştıracaklar, okulların bu yeni medya teknolojilerinin sunduğu problemlere nasıl tepki vermesi gerektiğini tartışacaklar, ve yeni medya okuryazarlığı ve teknolojilerine değer veren ve eleştirenlerin tartışmalarına ortak olacaklardır. Öğrenmelerini maksimum seviyeye getirmek için öğrenciler gerçek müşterilerle çalışarak ürünler üretebilirler. Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bu ders bazı medyalar için geliştirme teknikleri öğretmez ancak bazı medya geliştirme bu ders için gerekli olabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orientation
2) Digital Divide
3) Getting Started: The essentials
4) Sound Educational Design Using Social Media
5) Enriching your Practice
6) Mobile Learning
7) Productivity Tools
8) Enriching your Practice
9) Media Literacy
10) Practice
11) Practice
12) Practical and in-class considerations - Presentations
13) Presentations
14) Final revisions and closure

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Poore, M. (2013). Using social media in the classroom: A best practical guide. London: SAGE.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 60 60
Ödevler 2 20 40
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.