Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan |
Derleme ders notları |
2) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I |
Derleme ders notları |
3) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II |
Derleme ders notları |
4) |
Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri |
Derleme ders notları |
5) |
Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler |
Derleme ders notları |
6) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I |
Derleme ders notları |
7) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri |
Derleme ders notları |
10) |
Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma |
Derleme ders notları |
11) |
Yeniçağ Medeniyetleri: İslam |
Derleme ders notları |
12) |
Yeniçağ Medeniyetleri: Batı |
Derleme ders notları |
13) |
Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler |
Derleme ders notları |
14) |
Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri |
Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Derste dağıtılacak.
May be distributed in class. |
Diğer Kaynaklar: |
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|