Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Avrupa Fikri; Avrupa Federal Link, 1929-1932 için Aristide Briand projesi |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
3) |
Dünya Savaşı ve 1945 sonrası Avrupa işbirliği, 1945-1949 |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
4) |
Paris antlaşması1951, Savunma 1954’ün Avrupa Topluluğu |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
5) |
Liderler ve Avrupa Entegrasyonu |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
6) |
Avrupa ve Küresel Ekonomi |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
7) |
Avrupa Birliğinde Türk Algıları |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
8) |
Vize |
|
9) |
Dünya, Soğuk Savaş'ın sonu sonra AB ve Türkiye |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
10) |
Ortak Dış ve Güvenlik Politikası |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
11) |
Türkiye’nin Üyelik Perspektifi |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
12) |
Türkiye’nin Üyelik Perspektifi |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
13) |
Berlin'de AB temsiline ilişkin ilgili yerel bölgelere ziyaret |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
14) |
Alman Federal Parlemaentosuna ve Brüksel’deki Avrupa Birliği Kurumlarına ziyaret |
Kitap Bölümleri ve makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|