EEE6888-3 Doktora TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE6888-3 Doktora Tezi Güz 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: EEE6888-2 - Ph.D. Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin araştırma projesinde elde ettikleri bulguların bilimsel makalelerde yayınlanması amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Doktora tezi için bilimsel araştırma yapılacak problemi tanımlamak
2. Araştırma konusunda literatürde mevcut olan çözümleri bulmak
3. Araştırma konusundaki mevcut çözümleri kıyaslamak
4. Araştırma problemini inceleyerek katkı yapılabilecek alanların tespiti
5. Güçlü, bağımsız ve etik sorumluluklarının bilincinde araştırma yapmak

Dersin İçeriği

Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı özgün bir çalışmadır. Tez çalışması belirli bir araştırma konusuna yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
2) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
3) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
4) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
5) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
6) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
7) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
8) Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması
9) Bulguların akademik dergide yayınlanması
10) Bulguların akademik dergide yayınlanması
11) Bulguların akademik dergide yayınlanması
12) Bulguların akademik dergide yayınlanması
13) Bulguların akademik dergide yayınlanması
14) Bulguların akademik dergide yayınlanması
15) Bulguların akademik dergide yayınlanması
16) Bulguların akademik dergide yayınlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books and papers related to the research topic
Diğer Kaynaklar: Reference books related to the research topic

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 16 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Proje 16 752
Toplam İş Yükü 752

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak 5
2) Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. 4
3) Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak 4
4) Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak 5
5) Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak 5
6) Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. 3
7) Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek 4
8) Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek 4
9) Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak 3
10) Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak 2
11) Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak 2