REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3002 | Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | İnsan İlişkileri ve İletişim Psikolojik Danışma Kuramları |
Dersin Amacı: | Psikolojik danışma süreci ile ilgili temel prensiplerin teorik ve uygulamalı olarak gösterildiği bir derstir. Psikolojik danışma becerilerini geliştirme amaçlı uygulamaya dönük olarak; dersten sonra öğrencilerin teröpatik ilişki kurabilmesi, görüşme tekniklerini ve dinleme becerilerini etkin olarak kullanabilmesi hedeflenmiştir. Temel düzey psikolojik danışma becerileri ile ileri düzey psikolojik danışma becerilerini bütünleştirmesi gerekir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojik danışmada terapötik iletişim sürecini ve aşamalarını anlama 2. Terapötik koşulları tanımlayabilme ve işlevini kurabilme 3. Psikolojik danışma becerilerini anlama ve geliştirme 4. Psikolojik danışma becerilerini uygun ve etkin kullanabilme 5. Genel olarak psikolojik danışma sürecine yönelik bir anlayış geliştirme 6. Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlayabilme 7. Temel ve ileri düzey psikolojik danışma becerilerini kullanabilme 8. Psikolojik danışman olarak kendini değerlendirme 9. Kişisel özelliklerin ve kültürel etkilerin psikolojik danışma sürecine etkisini kavrama |
Psikolojik danışma ilkeleri, psikolojik danışma süreci ve evreleri, temel psikolojik danışma beceri ve teknikleri, bu temel beceri ve tekniklerin örnek uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | |
2) | Psikolojik Danışma Süreci: Temel Aşamalar, Psikolojik Danışma Becerileri ve Terapötik Koşullar | |
3) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: Dikkati Verme | |
4) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: Soru Sorma | |
5) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: Teşvik Etme | |
6) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: İçerik Yansıtma | |
7) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: Duygu Yansıtma | |
8) | Temel Psikolojik Danışma Becerisi: Özetleme | |
9) | Temel Psikolojik Danışma Becerilerinin Uygulanması ve Bütünleştirilmesi-I | |
10) | Temel Psikolojik Danışma Becerilerinin Uygulanması ve Bütünleştirilmesi-II | |
11) | İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri: Yüzleştirme | |
12) | İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri: Kendini Açma ve Anlık Olma | |
13) | İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri: Odaklanma, Yorumlama, Geribildirim ve Bilgi Verme | |
14) | Psikolojik Danışma Becerilerinin Uygulanması ve Psikolojik Danışma Süreci ile Bütünleştirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Egan, G. (1998). The skilled helper : A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove : Brooks/Cole. 2. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC : American Psychological Association. 3. Ivey, A. E. & Ivey, M. B. (1999). Intentional interviewing and counseling; Facilitating client development in a multicultural society. California: Brooks/Cole. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Meier, S. T. & , Davis, S.R. (2001). The elements of counseling. Canada : Brooks/Cole. 2. Hackney, H. ve Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (Ed. Tuncay Ergene), Mentis Yayıncılık, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 8 | 10 | 80 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |