CNG2005 Human Relations and CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG2005 İnsan İlişkileri ve İletişim Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin insan ilişkileri ile ilgili temel kavramları ve aşamaları, insan ilişkilerini etkileyen temel faktörleri, etkili iletişimin ögelerini, kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen etkenleri, kişisel ve mesleki yaşamlarında kurdukları insan ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar konularında bilgi sahibi olmalarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan ilişkilerinin yapısı ve önemini kavrar.
2. İnsan ilişkilerinde temel oluşturan kavramları açıklar.
3. İletişim öğelerini tanır.
4. İletişim etkileyen faktörleri açıklar.
5. İletişim becerilerini sınıflandırır.
6. Kendi iletişim tarzını değerlendirir.
7. Etkili iletişim becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim unsurları ve özellikleri; iletişimde ben, geri bildirim verme ve alma; kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı vb.); ilişkilerde güven, sözsüz iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması; iletişimde çatışma çözme yolları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2) Kişilerarası İlişkiler Süreci: Elements of communication
3) İletişimde Ben (Johari kendini açma penceresi, kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, geribildirim)
4) İletişimde Ben (Johari kendini açma penceresi, kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, geribildirim)
5) İlişkilerde güven oluşturma ve sürdürme
6) Sözsüz iletişim
7) Sözsüz İletişim
8) Etkili Dinleme ve Tepki verme: Odaklanma ve izleme becerileri
9) Etkili Dinleme ve Tepki Verme: Empati
10) Etkili Dinleme ve Tepki Verme: Soru Sorma
11) Duyguların İfade Edilmesi
12) Duyguların İfade Edilmesi
13) Duyguların İfade Edilmesi
14) ilişkilerde Çatışma Çözme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Johnson, D. W. (2008). Reaching out: Interpersonal effectiveness and self-actualization. (10th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: DeVito, J. (2015). The interpersonal communication book. (14th edition). Pearson Education Limited, Edinburg.
Wood, J.T. (2015). Interpersonal Communication: Everyday Encounters
Verderber, K.S. & MacGeorge, E.L. (2015). Inter-Act: Interpersonal Communication: Concepts, Skills, and Contexts.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 12 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 14 14
Uygulama 4 14 56
Proje 1 5 5
Ödevler 5 5 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı