HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL2525 | Sosyal Bilimlerde Araştırma | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin sosyal bilimler alanında yapılan araştırmalara dair bir anlayış geliştirmesi amaçlanmaktadır.Dersi tamamlayan öğrenciler sosyal bilimlerde gerçekleştirilen araştırmaları ve bu alanlardaki terimleri anlayabilir, açıklayabilir ve doğru bir şekilde kullanabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilim ve araştırma arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek Bilimsel araştırmanın gerekliliğini anlayabilmek Araştırma tasarlayabilmek ve araştırma soruları oluşturabilmek İkincil araştırma yöntemlerini uygulayabilmek Bir odak grup çalışmasının altyapısını kurabilmek Bir odak grup çalışmasını gerçekleştirebilmek Nitel ve nicel yöntemleri birbirinden ayırt edebilmek Örnekleme prosedürlerini tanımlayabilmek Bir anket için soru formu hazırlayabilmek Bir anket çalışmasını gerçekleştirebilmek Nicel araştırmadan elde edilen verileri analiz edebilmek |
Derste öğrenciler bilimsel araştırmanın gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ayrıca derste nicel ve nitel araştırmaları kurgulayacak ve bunları yürüteceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve konuların tanıtılması, giriş dersi | |
2) | Sosyal bilimlerde araştırmanın temelleri Sosyal bilimlerde araştırmanın amaçları Araştırma nedir? | |
3) | Bilme yöntemleri Sosyal bilim araştırmasının temel kavramları Teoriler, düzenlilikler, kavramlar, değişkenler | |
4) | Tümevarım ve Tümdengelim Teori oluşturma Araştırma sorusunu oluşturma | |
5) | Bilgiyi toplama ve yorumlama Araştırmanın kapsamı Araştırma türleri | |
6) | Nitel araştırma teknikleri Nitel araştırma tekniklerinin kullanım alanları Odak grup çalışmaları | |
7) | Nitel araştırmalarda soru sorma teknikleri Sözel soru sorma teknikleri Yansıtmalı soru sorma teknikleri | |
8) | Odak grup çalışması Odak grup çalışmasının araştırma sorularının hazırlanması Odak grup çalışmasının tartışma rehberinin hazırlanması | |
9) | Örnekleme Örnekleme yöntemleri | |
10) | Nicel araştırmalara giriş SPSS veri analizi programının tanıtılması | |
11) | Anket araştırmasına giriş Anket araştırmasının gereklilikleri ve özellikleri Anketlerde soru türleri | |
12) | Nicel anket araştırmalarında ölçüm düzeyleri Soru formunun hazırlanması | |
13) | İstatistiğe giriş Kodlama ve SPSS üzerinde verinin hazırlanması | |
14) | SPSS kullanımı SPSS üzerinde veri analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Adventures in Social Research Data Analysis Using IBM SPSS Statistics Tenth Edition / Earl Babbie; William E. Wagner, III; Jeanne Zaino Mass Media Research, An Introduction, Roger D. Wimmer and Joseph R. Dominick, (Thomson-Wadsworth, 2006) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 54 |
Proje | 6 | 18 |
Final | 6 | 28 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
2) | 1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
3) | 1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. Öğrenme Yetkinliği 1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. Alana Özgü Yetkinlik 1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |