Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris ve odevler |
|
2) |
Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi |
chapter 6 The Roman Empire |
3) |
Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi |
Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization |
4) |
Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki |
Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000 |
5) |
Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) |
ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages |
6) |
Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. |
ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power. |
7) |
Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum |
ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century. |
8) |
Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans |
ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance |
9) |
Vize sinavi |
|
10) |
Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi |
ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century
Birinci ev ödevi sunumu |
11) |
Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. |
ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800. |
12) |
Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi |
ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century |
13) |
Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. |
ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science |
14) |
Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc.
Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. |
ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment
ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|