Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris ve odevler |
|
2) |
Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi |
chapter 6 The Roman Empire |
3) |
Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi |
Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization |
4) |
Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki |
Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000 |
5) |
Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) |
ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages |
6) |
Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. |
ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power. |
7) |
Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum |
ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century. |
8) |
Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans |
ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance |
9) |
Vize sinavi |
|
10) |
Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi |
ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century
Birinci ev ödevi sunumu |
11) |
Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. |
ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800. |
12) |
Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi |
ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century |
13) |
Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. |
ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science |
14) |
Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc.
Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. |
ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment
ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
|
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
|