FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3091 | Kent çalışmalarında okumalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İLHAN ZEYNEP KARAKILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders Yeniçağ’da Akdeniz şehirleri ve toplumlarındaki belli başlı değişiklikleri incelemek için düzenlenmiştir. 16. Yüzyılda Akdeniz’in şehir dünyası profile, pikarolara gibi yeni sosyal sınıfların çıkışı, şehirlerde sosyal ve ahlaki yozlaşma, İspanyol Engizisyonu ve normdan sapmaların paradoksal birlikteliği, iflasa giden ekonomik patlama yorumlanacak. Büyüyen şehirlere akan köylüler, fiyatların ardında kalan ücretler, denizaşırı ticaretin hızla büyümesi, aşırı nüfuz ve sosyal değişimlerin diğer cepheleri edebi janrlar, arşival veri ve çeşitli okumalarla birlikte analiz edilecek. Şövalye romanslarında yeni Doğan roman türüne geçişte mükemmelen işlenen sosyal profildeki keskin değişiklikler tartışılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Geç Ortaçağ ve Yeniçağ’da Akdeniz’in her iki yanında kentsel yapıları anlamak. (2)Bütün Avrupa için bir model inşa eden Akdeniz’deki radikal kentsel değişiklikleri –kırsal metamorfozla birlikte- anlamak. (3)Modern devletin doğu ile birlikte Akdeniz şehirlerindeki keskin sosyal değişiklikleri incelemek. (4)Devrin kent toplumlarını analiz etmek için klasik ve yeni edebi türleri yorumlamak. (5)Akdeniz’de kent profilini yeniden çıkarmak için arşival veriyi yorumlamak için beceri geliştirmek. (6)Yeniçağ’ın sosyal portresini çıkarmak için görsel verilerden faydalanmak. |
lBu ders Yeniçağ’da Akdeniz havzasını çevreleyen topraklarda yaşayan insan gruplarının sosyal hayatlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Kültür, değer yargıları, dini görüşleri, meslek grupları, sanat algıları başta olmak üzere farklı komponentleri karşılıklı analiz edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Akdeniz coğrafyası: şehirleri rotalar, etnik gruplar, vs. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
2) | Geç Ortaçağ ve Yeniçağ’da Akdeniz şehirleri: transformasyon ve transfigürasyon. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
3) | Akdeniz havzasındaki belli başlı sosyal gruplar. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
4) | kentsel profillerdeki siyasi ve ekonomik çarpışmaların temeli olarak din. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
5) | Kriminal kentsel sosyal gruplar ve görüngüler. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
6) | suç ve ceza | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
7) | kentsel toplumlarda normlar ve normdan sapmalar. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
8) | :İspanyol engizisyonu ve sosyal değerler üzerindeki yansımaları. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
9) | Ara sınav | Konu tekrarı ve ara sınav |
10) | yozlaşma ve bozulma: pikaresk toplum. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
11) | :Sevilla-Cezayir-İstanbul: Yeniçağ’ın Babil kuleleri. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
12) | Yozlaşmış bir deniz: korsanlar ve deniz eşkiyaları. Karada ve denizde tehlike. | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
13) | Kentte fakirleştirme. Sınıf içi sunum (10 dakika) | Proje teslimi |
14) | kentsel felaketler: salgın hastalıklar ve açlık. Sınıf içi sunum (10 dakika) | Proje teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notu yoktur. |
Diğer Kaynaklar: | Alexandre Cowan (ed.), Mediterranean Urban Culture, 1400-1700, University of Exeter Press, 2004. Lila Leontidou, The Mediterranean city in transition: social change and urban development, 2006, Athens. Italo Calvino, Invisible Cities, NY, 1974. Giovanni Boccacio, The Decameron. Miguel de Cervantes Saavedra, Don Quixote. And other partial readings will be provided. Diğer okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |