DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3091 | Kent çalışmalarında okumalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İLHAN ZEYNEP KARAKILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler sosyolojik bir yöntem olarak yürümeyi ve İstanbul'un 1950'lerden sonra ama özellikle 1980'lerden sonra Türkiye'de uygulanan neoliberal ekonomi politikalarının etkisiyle geçirdiği dönüşümü öğreneceklerdir. Ders sadece İstanbul ya da kent sosyolojisi ile ilgili değil, aynı zamanda yürümek, deneyimlemek ve bu deneyimi sosyolojik tahayyül için bir kaynak olarak kullanmakla ilgilidir. Bu açıdan derse aktif katılım, İstanbul'da haftada en az 2-3 saatlik yürüyüşler yapılmasını gerektirmektedir. Ders boyunca öğrencilere İstanbul'un ve İstanbulluların dönüşümünü kentte gezinirken anlamanın yollarının gösterilmesi amaçlanmaktadır. Ders, öğrencilere bir yöntem olarak yürüme, kentleşme, kentsel dönüşüm, kentsel yenileme, yerinden edilme ve farklılaşma gibi kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin kazanımları şunlar olacaktır: 1. Sosyolojik bir yöntem olarak yürüyüşün ne olduğunu anlamak, 2. İstanbul örneği ile kentsel mekânın dönüşümü hakkında bilgi edinmek 3. İstanbul'un küreselleşmeden ekonomik ve mekânsal olarak nasıl etkilendiğini görmek 4. Önemli kent sosyolojisi okumalarını anlamak 5. Kentsel bağlamda sosyolojik hayal gücü kapasitesini artırmak. |
Bu derste öğrenciler sosyolojik bir yöntem olarak yürümeyi ve 1950'lerden sonra, ama özellikle 1980'lerden sonra Türkiye'de uygulanan neoliberal ekonomi politikalarının etkisiyle İstanbul'un dönüşümünü öğreneceklerdir. Bu dersin öğretim yöntemleri işbirlikli öğrenme, ders anlatımı, okuma, tartışma, proje, saha gezisi, saha çalışması ve bireysel öğrenme yöntemleridir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Mills, C.W. (1959). “Appendix: On Intellectual Craftsmanship” in the Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press. Pp. 195-227. |
2) | Sosyolojik bir metod olarak yürüme 1 | O’Neill, M. and B. Roberts (2020). “Methods on the Move: Moving Methods”, “Theorising Walking in the Sociological Imagination” in Walking Methods, Research on the Move. New York: Routledge. Pp. 13-71 |
3) | Sosyolojik bir metod olarak yürüme 2 | Wang, T. (2012). “Writing live fieldnotes: Towards a more open ethnography”. Ethnography Matters. https://ethnographymatters.net/blog/2012/08/02/writing-live-fieldnotes-towards-a-more-open-ethnography/ Middleton, J. (2010). “Sense and the city: Exploring the Embodied Geographies of Urban Walking”, Social and Cultural Geography, 11(6):575-596. |
4) | Sosyolojik bir metod olarak yürüme 3 | Jung, Y. (2014). “Mindful walking: The serendipitous journey of community-based ethnography”, Qualitative Inquiry, 20(5), 621-627. Kusenbach, M. (2003). “Street phenomenology”, Ethnography, 4(3):455-485. |
5) | Sosyolojik bir metod olarak yürüme 4 | Submission of Walking Assignment Paper 1 Svensson M. (2021): “Walking in the historic neighbourhoods of Beijing: walking as an embodied encounter with heritage and urban developments”, International Journal of Heritage Studies, 27(8): 792-805. Berardi, L. (2021). Neighborhood wisdom: an ethnographic study of localized street knowledge. Qualitative Sociology, 44(1), 103-124 |
6) | Bir topluluk olarak mahalle | Submission of Walking Assignment Paper 2 Jacobs, J. (2013). “The Uses of City Neighborhoods” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 50-58 |
7) | Kent Mekanının Üretimi | Submission of Walking Assignment Paper 3 Harvey, D. (2013) “The Urban Process under Capitalism: A Framework for Analysis” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 100-108. Logan, J. and H. Molotch (2013). “The City as a Growth Machine” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 109-118. |
8) | İstanbul'un Modernleşmesi | Submission of Walking Assignment Paper 4 Tekeli, İ. (2010). “The Story of İstanbul’s Modernization”, Architectural Design, 80(1):32-39. Karpat, K. (2004). “The Genesis of the Gecekondu: Rural Migration and Urbanization (1976)”, European Journal of Turkish Studies.1-16. |
9) | İstanbul'un Küreselleşmesi | Submission of Walking Assignment Paper 5 Keyder, Ç. (1999). “The Setting”. In "İstanbul, Between the Global and the Local" edited by Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp. 1-28. Erder, S. (1999). “Where do you hail from?". In "İstanbul, Between the Global and the Local", edited by Ç. Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp 161-171. |
10) | İstanbul'da Değişim 1 | Submission of Neighborhood Profile Paper Kuyucu, T. and Ö. Ünsal (2009). “‘Urban Transformation’ as State-led Property Transfer: An Analysis of Two Cases of Urban Renewal in Istanbul", Urban Studies, 47(7): 1479-1499. |
11) | İstanbul'da Değişim 2 | Bartu-Candan, A. and B. Kolluoğlu (2008). “Emerging Spaces of Neoliberalism: a Gated Town and a Public Housing Project in İstanbul”, New Perspectives in Turkey, 39: 5-46. |
12) | İstanbul'da Değişim 3 | Mills, A. (2006). “Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul”, Cultural Geographies, 13: 367-394. |
13) | İstanbul'da Değişim 4 | Erbaş, A.E. (2019). “Cultural Heritage Conservation and Culture-Led Tourism Conflict Within the Historic Site in Beyoğlu, İstanbul”, Sustainable Development and Planning, 10:647-659. Walton, J.F. (2021). “Silhouettes and Submersions: Istanbul's Past from Above and Below”, Journal of the Ottoman and Turkish Studies Association, 8(1):11-22. |
14) | Gözden Geçirme ve Tartışma | Submission of Neighborhood Interview Paper |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Week: Meeting with the class and examining the course syllabus Mills, C.W. (1959). “Appendix: On Intellectual Craftsmanship” in the Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press. Pp. 195-227. 2. Week: Walking as a sociological method 1 O’Neill, M. and B. Roberts (2020). “Methods on the Move: Moving Methods”, “Theorising Walking in the Sociological Imagination” in Walking Methods, Research on the Move. New York: Routledge. Pp. 13-71 3. Week: Walking as a sociological method 2 Wang, T. (2012). “Writing live fieldnotes: Towards a more open ethnography”. Ethnography Matters. https://ethnographymatters.net/blog/2012/08/02/writing-live-fieldnotes-towards-a-more-open-ethnography/ Middleton, J. (2010). “Sense and the city: Exploring the Embodied Geographies of Urban Walking”, Social and Cultural Geography, 11(6):575-596. 4.Week: Walking as a sociological method 3 Jung, Y. (2014). “Mindful walking: The serendipitous journey of community-based ethnography”, Qualitative Inquiry, 20(5), 621-627. Kusenbach, M. (2003). “Street phenomenology”, Ethnography, 4(3):455-485. 5. Week: Walking as a sociological method 4 Svensson M. (2021): “Walking in the historic neighbourhoods of Beijing: walking as an embodied encounter with heritage and urban developments”, International Journal of Heritage Studies, 27(8): 792-805. Berardi, L. (2021). Neighborhood wisdom: an ethnographic study of localized street knowledge. Qualitative Sociology, 44(1), 103-124. 6. Neighborhood and Community Jacobs, J. (2013). “The Uses of City Neighborhoods” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 50-58 7. Producing Urban Space Harvey, D. (2013) “The Urban Process under Capitalism: A Framework for Analysis” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 100-108. Logan, J. and H. Molotch (2013). “The City as a Growth Machine” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 109-118. 8 . Modernization of İstanbul Tekeli, İ. (2010). “The Story of İstanbul’s Modernization”, Architectural Design, 80(1):32-39. Karpat, K. (2004). “The Genesis of the Gecekondu: Rural Migration and Urbanization (1976)”, European Journal of Turkish Studies.1-16. 9.Week: Globalization of İstanbul Keyder, Ç. (1999). “The Setting”. In "İstanbul, Between the Global and the Local" edited by Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp. 1-28. Erder, S. (1999). “Where do you hail from?". In "İstanbul, Between the Global and the Local", edited by Ç. Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp 161-171. 10.Week: Change in Istanbul 1 Kuyucu, T. and Ö. Ünsal (2009). “‘Urban Transformation’ as State-led Property Transfer: An Analysis of Two Cases of Urban Renewal in Istanbul", Urban Studies, 47(7): 1479-1499. 11. Week: Change in İstanbul 2 Bartu-Candan, A. and B. Kolluoğlu (2008). “Emerging Spaces of Neoliberalism: a Gated Town and a Public Housing Project in İstanbul”, New Perspectives in Turkey, 39: 5-46. 12. Week: Change in İstanbul 3 Mills, A. (2006). “Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul”, Cultural Geographies, 13: 367-394. 13. Week: Change in İstanbul 4 Erbaş, A.E. (2019). “Cultural Heritage Conservation and Culture-Led Tourism Conflict Within the Historic Site in Beyoğlu, İstanbul”, Sustainable Development and Planning, 10:647-659. Walton, J.F. (2021). “Silhouettes and Submersions: Istanbul's Past from Above and Below”, Journal of the Ottoman and Turkish Studies Association, 8(1):11-22. s notu yoktur. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Week: Meeting with the class and examining the course syllabus Mills, C.W. (1959). “Appendix: On Intellectual Craftsmanship” in the Sociological Imagination. Oxford: Oxford University Press. Pp. 195-227. 2. Week: Walking as a sociological method 1 O’Neill, M. and B. Roberts (2020). “Methods on the Move: Moving Methods”, “Theorising Walking in the Sociological Imagination” in Walking Methods, Research on the Move. New York: Routledge. Pp. 13-71 3. Week: Walking as a sociological method 2 Wang, T. (2012). “Writing live fieldnotes: Towards a more open ethnography”. Ethnography Matters. https://ethnographymatters.net/blog/2012/08/02/writing-live-fieldnotes-towards-a-more-open-ethnography/ Middleton, J. (2010). “Sense and the city: Exploring the Embodied Geographies of Urban Walking”, Social and Cultural Geography, 11(6):575-596. 4.Week: Walking as a sociological method 3 Jung, Y. (2014). “Mindful walking: The serendipitous journey of community-based ethnography”, Qualitative Inquiry, 20(5), 621-627. Kusenbach, M. (2003). “Street phenomenology”, Ethnography, 4(3):455-485. 5. Week: Walking as a sociological method 4 Svensson M. (2021): “Walking in the historic neighbourhoods of Beijing: walking as an embodied encounter with heritage and urban developments”, International Journal of Heritage Studies, 27(8): 792-805. Berardi, L. (2021). Neighborhood wisdom: an ethnographic study of localized street knowledge. Qualitative Sociology, 44(1), 103-124. 6. Neighborhood and Community Jacobs, J. (2013). “The Uses of City Neighborhoods” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 50-58 7. Producing Urban Space Harvey, D. (2013) “The Urban Process under Capitalism: A Framework for Analysis” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 100-108. Logan, J. and H. Molotch (2013). “The City as a Growth Machine” in The Urban Sociology Reader by J. Lin and C. Mele London: Routledge. Pp. 109-118. 8 . Modernization of İstanbul Tekeli, İ. (2010). “The Story of İstanbul’s Modernization”, Architectural Design, 80(1):32-39. Karpat, K. (2004). “The Genesis of the Gecekondu: Rural Migration and Urbanization (1976)”, European Journal of Turkish Studies.1-16. 9.Week: Globalization of İstanbul Keyder, Ç. (1999). “The Setting”. In "İstanbul, Between the Global and the Local" edited by Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp. 1-28. Erder, S. (1999). “Where do you hail from?". In "İstanbul, Between the Global and the Local", edited by Ç. Keyder. New York: Rowman and Littlefield Publishers. Pp 161-171. 10.Week: Change in Istanbul 1 Kuyucu, T. and Ö. Ünsal (2009). “‘Urban Transformation’ as State-led Property Transfer: An Analysis of Two Cases of Urban Renewal in Istanbul", Urban Studies, 47(7): 1479-1499. 11. Week: Change in İstanbul 2 Bartu-Candan, A. and B. Kolluoğlu (2008). “Emerging Spaces of Neoliberalism: a Gated Town and a Public Housing Project in İstanbul”, New Perspectives in Turkey, 39: 5-46. 12. Week: Change in İstanbul 3 Mills, A. (2006). “Boundaries of the nation in the space of the urban: landscape and social memory in Istanbul”, Cultural Geographies, 13: 367-394. 13. Week: Change in İstanbul 4 Erbaş, A.E. (2019). “Cultural Heritage Conservation and Culture-Led Tourism Conflict Within the Historic Site in Beyoğlu, İstanbul”, Sustainable Development and Planning, 10:647-659. Walton, J.F. (2021). “Silhouettes and Submersions: Istanbul's Past from Above and Below”, Journal of the Ottoman and Turkish Studies Association, 8(1):11-22. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | 5 | % 25 |
Ödev | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |